Firmy Jan Krejsa, Altra: jubilanti na veletrhu módy

Na první pohled by se mohlo zdát, že firma Jan Krejsa, velkoobchod s dětským zbožím, a společnost Altra nabízející širokou kolekci tisků pro výrobu plavek či komponenty přípravy a úplety pro výrobu prádla nemohou mít nic společného. A přesto jedna věc je – kromě účasti na letošních veletrzích módy – spojuje: v letošním roce jejich společnosti slaví 20 let existence na českém trhu.

 

Na první pohled by se mohlo zdát, že firma Jan Krejsa, velkoobchod s dětským zbožím, a společnost Altra nabízející širokou kolekci tisků pro výrobu plavek či komponenty přípravy a úplety pro výrobu prádla nemohou mít nic společného. A přesto jedna věc je – kromě účasti na letošních veletrzích módy – spojuje: v letošním roce jejich společnosti slaví 20 let existence na českém trhu.

„Na veletrhu STYL vystavujeme pravidelně od roku 2001. Začínali jsme v tom nejmenším stánku, myslím dva krát dva metry, a dnes máme největší expozici v sekci dětského oblečení,“ říká majitel společnosti Jan Krejsa. Základem nabídky jeho velkoobchodu s dětským zbožím po celých 20 let zůstává zboží firmy Sterntaler, což je jeden z největších výrobců dětského oblečení v Německu i v Evropě. Jako výhradní distributor této značky pro Českou a Slovenskou republiku Jan Krejsa v současnosti nabízí obchodníkům na 50 tisíc nomenklaturních položek. Na stánku v pavilonu P je k vidění přibližně tisíc vzorků. Především jde o čepice a další pokrývky hlavy, které jsou vlajkovou lodí značky Sterntaler, ale také punčochové zboží, lůžkoviny, textilní doplňky, hračky a mnoho dalšího.

„Jsme tady dvakrát ročně a STYL pořád vidíme jako tu nejprestižnější akci oboru v České republice, na Slovensku a vlastně i ve východní Evropě. Mrzí nás, že se ve srovnání s minulostí snížila účast jak vystavovatelů, tak návštěvníků. Ale my myslíme, že je potřeba tady být a s obchodníky se potkat,“ vysvětluje Jan Krejsa. Letos se na stánku v pavilonu P návštěvníci seznámili s rozšířenou nabídkou plavek a koupacích oblečků pro nejmenší děti s UV filtrem. Stejně jako letní čepičky, také plavky Sterntaler splňují ty nejpřísnější australské normy ochrany před sluncem a dokáží odstínit až 98 % škodlivého UV záření. Novinkou jsou botičky pro první krůčky nebo punčocháčky na lezení s protiskluzovou úpravou na nártech a na kolenou, díky které malí lezci nekloužou po plovoucích podlahách. Zákazníci oceňují také praktičnost a vysokou užitnou hodnotu těchto výrobků, například oboustranných klobouků se dvěma designy v jednom nebo pokrývek hlavy pro teenagery, které lze uvázat až na osm způsobů. U výrobků pro zimní období je kladen důraz na komfort a bezpečnost. Thinsulate materiály nepropouští vlhkost dovnitř, ale pouze ven, takže se díky nim dětem v rukavičkách tolik nepotí ruše. Reflexní nášivky na doplňcích zase zvyšují bezpečnost dětí za snížené viditelnosti.

Druhým jubilantem je ostravská společnost Altra.„Na trhu jsme vydrželi dvacet let a je třeba si uvědomit, že to pro textilní průmysl v České republice bylo docela složité období,“ zamýšlí se její předseda představenstva Martin Kárych. „Zejména v prvních deseti letech jsme čelili vyjádřením napříč politickým spektrem, že textil je neperspektivní, priority se ubírají jiným směrem a textilní výroba není cestou pro tento stát. Jsem rád, že přes všechny prognózy se i na letošním veletrhu Styl objevuje řada nových firem, přestože jsou to většinou firmy obchodní nebo dovozci, které považují za naprosto legitimní možnost odstartovat svůj byznys a kariéru v textilním a oděvním průmyslu. Berou to jako rovnocennou šanci pro podnikání, stejně jako v IT technologiích nebo jiných oborech. Což je pro mne světýlko na konci tunelu, které nás žene k tomu, abychom se dál drželi a působili na českém trhu i nadále.“

Jedním ze sortimentů, který Altra představuje na veletrhu STYL, jsou materiály pro plavky. Jedná se o kolekce pro léto 2015, které měly svou premiéru v Paříži a zahrnují kolem 150 vzorů. V nabídce společnosti jsou také gumové bezlatexové pásky, které se používají do prádla a plavek, a nově také netradiční výrobek Just Swim, kondiční pomůcka využívající jedinečných vlastností gumové pásky, která může sloužit jako osobní plavecký trenažér v bazénech nevelkých rozměrů. „Tento výrobek možná patří spíš na Sportlife nebo na nějaký wellness veletrh, ale vzali jsme ho s sebou, protože se jedná o úplně nový výrobek, který vznikl  na základě výrobní přípravy v oděvní výrobě a my jsme ho „přetavili“ v něco úplně jiného.“

Martin Kárych je nejen vystavovatelem, ale spolupracuje s Veletrhy Brno i v kontaktech na dodavatele textilií a výrobních komponentů pro další výrobní zpracování. „Troufám si říct, že se podařilo dostat na veletrh portfolio firem, které jsou schopné nabídnout výrobcům ucelenější nabídku toho, co potřebují pro výrobu. Přál bych si, aby tento veletrh měl do budoucna i jistou vzdělávací a kultivační funkci v našem oboru, aby byl větším tržištěm informací, zkušeností a nabízel materiály v takovém rozsahu, který bude zajímavý pro návrháře, modeláře i kreativce, kteří sem budou mít důvod přijet, aby si tady svůj výrobek postavili a z hlavy ho přenesli na papír, do počítače a následně až k obchodníkům.