Fresh Fashion láká na originalitu

Před třemi lety se v pavilonu P poprvé otevřela zóna alternativní mladé módy Fresh Fashion. Tentokrát se v ní prezentuje šest značek s nabídkou originálních oděvů, kabelek i bižuterie.

 

Před třemi lety se v pavilonu P poprvé otevřela zóna alternativní mladé módy Fresh Fashion. Tentokrát se v ní prezentuje šest značek s nabídkou originálních oděvů, kabelek i bižuterie.


Naprostou novinkou je ostravská značka 2stylove s vypovídajícím mottem „děti maminkám sluší“. Vznikla před necelým rokem se zajímavou myšlenkou – nabídnout stejné, ale zároveň také kvalitní a slušivé oblečení pro maminku a dceru. Vše od kraťasů a legín přes šaty a tuniky až po stylové čepice se navrhuje, šije a háčkuje pouze v České republice. Párové výrobky v dospělé a dětské velikosti se hodí jak na společenské akce, tak pro volný čas.

K tradičním vystavovatelům zóny Fresh Fashion patří dodavatelé originálních kabelek. Ekologicky smýšlející zákazníci jsou nadšení z nabídky firmy Vysněné kabelky, která šije převážně z materiálu vyrobeného z recyklovaných pet lahví. Nápadité kombinace s textilem a ekokůží i dekorace výšivkami umožňují neustále obměňovat design. „Oblíbené jsou třeba motivy s kočkami i dalšími zvířaty, jako novinku vystavujeme vaky na záda a malé kulaté kabelky twist. V Brně jsem již poněkolikáté a prezentace nám přináší nové velkoobchodní odběratele, někteří jsou naší nabídkou opravdu nadšení,“ říká majitel firmy Tomáš Romanowski.

Jinou cestou k originalitě se vydala firma Kabelkový slon, která zastupuje stejnojmenného menšího výrobce kožených kabelek z polského Krakova. „Náš design je typický svou nadčasovostí, neřídíme se módními trendy. Kabelky jsou originální, vyrábí se ve velmi malých sériích a do Česka se zpravidla dodá jen jediný kus. Naše zákaznice opravdu nosí kabelky pět i deset let, protože jsou trvanlivé a nadčasové,“ popisuje Martin Guča, majitel firmy Kabelkový slon. Kabelky jsou kožené, některé v kombinaci s koženkou, která zvyšuje životnost. Letos zaujmou originální zaoblené střihy, speciální kůže se třpytkovým potiskem i široký výběr peněženek.

Zakládajícím účastníkem Fresh Fashion je brněnská značka Lovemusic, která se i tentokrát prezentuje zajímavými doplňky a bižuterií. „Návštěvníci si prohlédnou nové modely dámských kabelek a krásné vaky s koženkou, které se velice dobře prodávají. Máme tu také elegantní celokoženkové kabelky a baťůžky,“ vyjmenovává obchodní manažerka značky Veronika Boušková. Nové motivy se objevily také u náušnic vyráběných v kombinaci s chirurgickou ocelí, což zaručuje zdravotní nezávadnost. „Velmi oblíbená je sada náušnic kompletně z chirurgické oceli, ale také drobné náušnice sady piktogram vhodné třeba i pro děti,“ dodala manažerka Lovemusic.

Originalitu z vinylových gramo-desek přináší značka i1art, za kterou se skrývá tvorba Ivana Jurečky. Z poškozených a už nehratelných desek vyřezává portréty, siluety i jiné zakázkové motivy, případně desky tvaruje do různých 3D objektů. Proces vzniku mohou návštěvníci sledovat přímo v pavilonu P.

Designérka Lucie Marková se ve veletržní Fresh Fashion zóně představila již v únoru, kdy přivezla kolekci šperků. Tentokrát se značka Design by Lucie prezentuje také kolekcí originálních šatů. „Jde o funkční šaty vhodné pro zaměstnané dámy, které hodně cestují. Krásně sedí a tvarují postavu, jsou z nemačkavého materiálu, perou se v pračce a nežehlí. Jsou variabilní a hodí se jak do práce, tak na večírek a na slavnostní příležitosti. Materiál se nemusí začišťovat, takže se snadno upraví podle potřeby nůžkami,“ popisuje Lucie Marková, v čem jsou její šaty výjimečné.  Střih je áčkový nebo vyštíhlený v délce pod kolena a ze stejného polyesterového materiálu jsou v nabídce také praktické nemačkavé sukně. Pestré vzory se opakují jen v malých sériích po několika kusech. Design by Lucie zaujme také dalším originálním oblečením, třeba nepromokavým univerzálně použitelným sakem nebo šaty z papíru, velmi pevného a pratelného, který lze pokreslit lihovou fixou. I nejnáročnější zákaznice jistě ocení vysoce funkční hedvábné pláště s promyšleným střihovým řešením, obřími vnitřními kapsami a kabelkou skrytou v rukávu. „Hledáme odběratele v buticích, kde je zájem o vysoce kvalitní a funkční oblečení dodávané v menším množství,“ říká Lucie Marková.