Jablonecká bižuterie na šest různých způsobů

Svaz výrobců skla a bižuterie je na letošním veletrhu zastoupen šesti firmami z Jablonce nad Nisou, které se půl na půl věnují kovové a skleněné bižuterii.

 

Svaz výrobců skla a bižuterie je na letošním veletrhu zastoupen šesti firmami z Jablonce nad Nisou, které se půl na půl věnují kovové a skleněné bižuterii.


„Jsou to tradiční vystavovatelé, kteří na STYLu představují svůj specifický sortiment a dvakrát do roka zde udržují kontakt se zákazníky. České firmy musí jít cestou nápadu, originality, kvality a hygienické nezávadnosti,“ říká místopředseda představenstva svazu Milan Kohout s tím, že jablonečtí výrobci nemají na růžích ustláno. Zahraniční výrobky na domácím trhu totiž výrazně převládají - bižuterie, která se v České republice prodává, je z osmdesáti procent čínská.

Současný trend se odráží i na veletržním dění.  „Mám pocit, že dlouhodobě ubývá obchodníků, kteří by projevili opravdový zájem a nakupovali ve větším množství. Ale to je samozřejmě dané trhem s doplňky. Vypadá to, že řetězce válcují všechno, takže i butikáři nakupují po jednom, po dvou kusech, a to je prostě málo,“ říká Milan Kohout.

Povídáme si spolu na stánku jablonecké společnosti Atlas Bijoux, která se specializuje na výrobu bižuterie z drobných českých perliček. „Je tady spousta novinek, co se týče tvarů a barev,“ ukazuje Milan Kohout jednotlivé kousky a dodává, že podobu vystavené produkce do značné míry ovlivňují komponenty do dodavatele Preciosa Ornella. „Firmy, které tady nabízejí kovovou bižuterii, jsou hodně závislé na nabídce skleněných komponentů od subdodavatelů, byť zvučných jmen, jako je Preciosa nebo Swarovski, které pak implementují do nových druhů a nových trendů bižuterie s kameny,“ dodává Milan Kohout.