Jak bylo a bude na STYL a KABO

S módou pro příští jaro a léto se v srpnu v Brně seznámilo pět tisíc obchodníků a nákupčích. Za novinkami, které se na pultech obchodů objeví příští podzim a zimu, se obchodníci na brněnské výstaviště vypraví od 16. do 18. února 2014.

 

S módou pro příští jaro a léto se v srpnu v Brně seznámilo pět tisíc obchodníků a nákupčích. Za novinkami, které se na pultech obchodů objeví příští podzim a zimu, se obchodníci na brněnské výstaviště vypraví od 16. do 18. února 2014.

Srpnových veletrhů módy se v Brně zúčastnilo 300 vystavujících firem z 15 zemí s kolekcemi více než 600 oděvních, obuvnických a kožedělných značek. Výstavní plocha se meziročně zvýšila na téměř 9.000 m2, a to i zásluhou nové nabídky. Premiéru měla sekce mladé a nezávislé módy Fresh Fashion a po několika letech se na veletrh vrátila sekce textilních materiálů, takže výrobci oděvů a prádla mohli jednat přímo se svými dodavateli. 

Návštěvníci veletrhu si užili také na přehlídkách, kde nechyběla tvorba legend světové módy Oscara de la Renty, Emilia Pucciho a Elieho Saaba. V exkluzivní přehlídce připravené pražským butikem Obsession speciálně pro tuto příležitost bylo k vidění několik desítek jejich modelů především společenských šatů vybraných z aktuálních kolekcí nedávno předvedených na prestižních světových molech. Další unikátní podívanou byla přehlídka kolekce mladé indonéské návrhářky Dian Pelangi inspirované muslimskou tradicí, zatímco studentský pohled na módu přinesla přehlídka modelů studentů VOŠON Praha „Ikony času“. Pravidelné veletržní přehlídky několikrát denně představily kolekce vystavovatelů dámské a pánské módy,  prádla a plavek.

S velkým zájmem i  velmi příznivým ohlasem se setkal seminář britské agentury WGSN věnovaný trendům pro jaro/léto 2014. Společnost World Global Style Network London je renomovanou prognostickou agenturou v oblasti vývoje módy a její přední odbornice Sue Evans názorně a podrobně prezentovala tři klíčové trendy pro příští rok, které se inspirují v digitálním světě, pestrobarevné jihoamerické přírodě a tradiční rukodělné výrobě. Jak jsme si v posledních letech už zvykli, výsledkem těchto různorodých až protichůdných vlivů opět bude zcela originální mix - tentokrát nás čeká kombinace rozpustilé hravosti i minimalistické čistoty, divokého temperamentu i geometrického strohosti, luxusních materiálů i záměrně nedokonalých rukodělných detailů. Digitální svět se připomene pixelovanými vzory a montážemi z fototisků. Sportovní a luxusní vzhled tohoto trendu působí hravě a mladistvě, ale přesto decentně díky tradičním střihovým liniím. Můžeme se těšit také na syté letní barvy v potiscích oslavujících organický půvab divočiny; nejlépe vyniknou na  rozevlátých topech lichoběžníkového střihu a romantických dlouhých sukních. Třetí klíčový trend vychází z retro inspirace a návratu ke kořenům. Přírodní materiály jsou zpracovány tak, aby vytvářely dojem řemeslné až ruční výroby, s prvky nedokonalosti a rustikálního primitivismu.

Příští veletrhy STYL a KABO proběhnou v termínu 16. až 18. února 2014, první den souběžně s veletrhem oční optiky OPTA. Dosavadní zájem o účast potvrzuje, že se obor stabilizoval. Již nyní je přihlášeno 160 firem, mezi kterými nechybějí tradiční a významní vystavovatelé jako Favab, Jihočeská textilní, Pletex, Sanu Babu, Šulc, Tonak a další. Mezi debutanty na veletrhu STYL budou patřit například polští výrobci oděvů či tři řecké firmy s nabídkou dámské konfekce a módních doplňků. Na veletrhu KABO je po první uzávěrce přihlášek evidována téměř čtyřicetiprocentní zahraniční účast a mezi přihlášenými jsou stálice jako Caprice, Gabor , Wortmann, Högl, Legero, Lanson a další. Cesta do Brna se v únoru 2014 určitě vyplatí!