Kampaň GO TEXTILE! propaguje textilní průmysl mezi německými teenagery

Hans Joachim Bloemeke, viceprezident Gesamtverband textil+mode, německé obdoby českého ATOKu se sídlem v Berlíně, dnes v Brně představil zajímavý projekt na propagaci textilního průmyslu mezi mladými Němci. Cílem projektu GO TEXTILE! je přesvědčit teenagery ve věku od 14 do 18 let, že se jedná o perspektivní odvětví, a ukázat jim, v jakých profesích spojených s textilem mohou najít uplatnění. Do projektu se zapojily desítky firem z celého Německa.

 

Hans Joachim Bloemeke, viceprezident Gesamtverband textil+mode, německé obdoby českého ATOKu se sídlem v Berlíně, dnes v Brně představil zajímavý projekt na propagaci textilního průmyslu mezi mladými Němci. Cílem projektu GO TEXTILE! je přesvědčit teenagery ve věku od 14 do 18 let, že se jedná o perspektivní odvětví, a ukázat jim, v jakých profesích spojených s textilem mohou najít uplatnění. Do projektu se zapojily desítky firem z celého Německa.

V rámci projektu vznikly webové stránky www.go-textile.de, které nabízejí celou řadu informací o textilním odvětví. Německým firmám bylo nabídnuto, aby prostřednictvím těchto stránek s využitím vyhledávače Google informovali veřejnost o tom, co dělají a kde zájemci o daný obor mohou najít v budoucnu práci. „Německý ATOK“ vytipoval pět oblastí, ve kterých mladí lidé mohou najít uplatnění a ty se rozhodl propagovat – kromě módy je to například doprava, energetika a životní prostředí, zdraví a zdravotnictví, bydlení a životní styl. K tomuto účelu připravil také videa, zacílená na mladou generaci.

Hans Joachim Bloemeke dnes v Brně hovořil o tom, že textilní odvětví se v Německu potýká s podobnými problémy jako v Česku a že s propagací oboru je třeba začít už mezi dětmi ve školách. „Mladí lidé, jejichž počet v Německu stejně jako u vás ovlivňuje současná demografická křivka, často vnímají náš obor  zúženým pohledem, kdy se zajímají pouze o módu a domnívají se, že většina textilní výroby se odehrává mimo Německo. Ale náš obor – to zdaleka není jenom móda. Musíme o sobě dát více vědět a sami se propagovat,“ uvedl viceprezident asociace. Proto v roce 2009 vznikl a dodnes trvá projekt GO TEXTILE!,  o němž se mladí lidé dozvídají zejména prostřednictvím sociálních sítí, jako je Facebook a You Tube, ale také jinými cestami,  například na veletrzích zaměřených na pracovní příležitosti nebo prostřednictvím spolupracujících firem. Čísla z října 2012 hovoří o tom, že cestu na webové stránky projektu si od začátku kampaně našlo více než 583 tisíc návštěvníků.