Klára Nademlýnská: host přehlídky českých designérů pro ELLE

Pár hodin před tím, než ožije přehlídkové molo v pavilonu P speciální módní show CZECH DESIGNERS FOR ELLE, objevila se v zákulisí známá česká módní návrhářka Klára Nademlýnská. Důvod byl jediný - její aktuální modely totiž doplní kolekci dvaceti špičkových českých návrhářů, vytvořené k 20. výročí časopisu ELLE na českém trhu.

 

Pár hodin před tím, než ožije přehlídkové molo v pavilonu P speciální módní show CZECH DESIGNERS FOR ELLE, objevila se v zákulisí známá česká módní návrhářka Klára Nademlýnská. Důvod byl jediný - její aktuální modely totiž doplní kolekci dvaceti špičkových českých návrhářů, vytvořené k 20. výročí časopisu ELLE na českém trhu.

Jaké modely přestavíte publiku na veletrhu STYL?
Bude to kolekce Podzim-Zima 2014-15. První polovinu tvoří modely pro denní nošení, do druhé části jsem se snažila zařadit více koktejlových a dlouhých večerních šatů, protože je únor a návštěva společenských událostí je stále aktuální. Celá kolekce je barevně položená do tmavších tónů. Základ tvoří černá a antracit, které kombinuji s křiklavou sytou modrou barvou nebo různými odstíny bílé. Hlavně jsem si hrála s kombinací materiálů, kdy mušelín je prokládaný krajkou či saténem a závěr tvoří šaty lemované třásněmi. Pocitově byla takovou vzdálenou inspirací pro moji kolekci Barbra Streisand a období šedesátých a sedmdesátých let, kdy ženy vypadaly opravdu žensky, ať už nosily sukně v délce nad kolena nebo do poloviny lýtek.

Odpovídá charakter předváděné kolekce tomu, jak v současnosti tvoříte?
Vždycky se snažím o celistvé kolekce. Ráda míchám věci pro den a večer a stejně tak je to s materiály. Hedvábná mušelínová halenka nebo něco kombinovaného s krajkou pro mě nutně neznamená oblečení pro společenskou událost. Naopak jimi ráda zpestřuji i denní šatník. Proč nemít k džínám krajkovou nebo hedvábnou halenku? Pak už záleží na jednotlivých ženách, zda si k ní vezmou tenisky nebo kotníkové boty na podpatku. Líbí se mi právě ta variabilita, to že neexistuje žádný diktát, jak se co má nosit. V normálním životě mě baví, když  oblečení žije a každý si ho může míchat a přetvořit ke svému obrazu nebo stylu.

Jaký byl pro vás rok 2014? Spousta lidí tvrdí, že to byl rok velice rušný. Prý to má co do činění s čínským horoskopem, který nedávno přešel z roku ohnivého koně do roku dřevěné kozy, který má být naopak klidnější…
Pracovně i soukromě mám pocit, že rok 2014 neuvěřitelně uběhl, že to byl trysk. Takže to  zpomalení by mi docela vyhovovalo

Jaké byly nejdůležitější okamžiky minulého roku? 
Asi podzimní prezentace kolekce na přehlídce Mercedes-Benz Fashion Weekend a poté další prezentace v rámci přehlídky Nadace Terezy Maxové „Fashion for Kids“. Po nějaké době jsem se také vrátila ke spolupráci na projektu „Teribear “ Nadace Terezy Maxové, kdy jsem na přelomu jara a léta navrhovala potisk a hedvábný šátek, který byl zařazený do kolekce, jenž je dodnes v prodeji. No a teď jsem tady v Brně.

Jak hodnotíte spolupráci s Veletrhy Brno?
Tato spolupráce už nějakou dobu trvá, je to moje čtvrtá brněnská přehlídka. Brno patří tradičně k dění na naší české scéně.

Co chystáte na rok 2015?
Za chvíli nám zaťuká na dveře další mercedesovský Fashion Weekend a rýsuje se nová spolupráce s Tonakem, protože do nové zimní kolekce chci zahrnout i klobouky. Byla jsem se podívat přímo ve výrobě a byl to pro mě zážitek vidět, jak se z králičích chlupů zpracovává plsť až do do finálního tvaru klobouku. Tyto tradiční řemeslné výroby mě fascinují. Je to naše  bohatství z minulosti, které bychom si měli chránit, které by mělo přežít po generace. V tomto jsem srdcařka a ochranitelka. Vždycky  mám pocit, že by se to řemeslo mělo předávat z jedné generace na druhou a když vidím, že některé naše české výroby končí, tak mi to rve srdce. A právě v tom je Tonak úžasný, že dokázal přežít všechny režimy i společenské změny a funguje. Moc se na tu spolupráci těším.