Klobouk sluší každému, jen je potřeba správně si vybrat

Přesvědčíte se o tom na stánku společnosti Karpet, která sází na českou kvalitu a tradiční výrobu. Nejen klobouky, ale veškeré pokrývky hlavy této značky se od založení firmy v roce 1992 staly pojmem. Kompletní kolekci pro nadcházející sezonu si zákazníci Karpetu mohou prohlédnout dvakrát ročně na veletrhu STYL.

 

Přesvědčíte se o tom na stánku společnosti Karpet, která sází na českou kvalitu a tradiční výrobu. Nejen klobouky, ale veškeré pokrývky hlavy této značky se od založení firmy v roce 1992 staly pojmem. Kompletní kolekci pro nadcházející sezonu si zákazníci Karpetu mohou prohlédnout dvakrát ročně na veletrhu STYL.

Zlatý věk klobouků je už několik desetiletí pryč, ale jedno tomuto doplňku zůstalo: nadále dodává outfitu punc elegance, a to jak společenskému, tak vycházkovému. Proto se stále nosí a dnes už nejen ve větších městech, ale záleží spíše na osobních preferencích. „Některá žena klobouky nosí ráda a jiná si ho třeba ani nezkusí, i když by právě jí velmi slušel,“ říká Monika Jeglová, vedoucí obchodu společnosti Karpet. Při výběru podle ní hodně záleží na tvaru obličeje a typy postavy. „Klobouk sluší každé ženě, jen si musí zvolit ten správný model. Proto je prodej klobouků specifická disciplína, kde je podobně jako třeba u brýlí důležitá schopnost prodejce poradit s výběrem. Zatímco třeba čepice dodáváme i do obchodních řetězců, odběrateli klobouků z modelových řad jsou spíše specializované prodejny a obchody orientované na zákazníky střední a starší generace,“ dodává M. Jeglová. Kdo hledá elegantní doplněk ke kabátu, ale nechce klasický lisovaný klobouk, podle ní často volí baretovinu, což je módní, slušivý a hřejivý kompromis mezi kloboukem a čepicí. Tyto měkké klobouky a toky si oblíbily i mladší ženy a dívky.

Nabídka společnosti Karpet zahrnuje veškeré pokrývky hlavy - klobouky a čepice pro dámy, pány děti i kojence, její součástí jsou i šátky, šály a rukavice. Výroba části hlavně sportovního sortimentu se zadává do zahraničí, ale Karpet nadále zůstává především českým výrobcem „Polotovary klobouků vyrábíme klasickým způsobem na italském lisu starém 81 let. Je to ruční práce a skutečně český výrobek,“ zdůrazňuje Monika Jeglová. Pro každou sezonu se v Karpetu vyrobí řádově tisíc kusů dámských klobouků z modelových řád, pánských pak o něco méně a samozřejmě také v méně vzorech, protože pánové jsou daleko konzervativnější.

Veletrhu STYL se Karpet účastní dvakrát ročně. „Oslovujeme tady spíše menší prodejce, potkáváme se s našimi stálými zákazníky, kteří každý půlrok přicházejí prohlédnout si novou kolekci a objednat. A samozřejmě zde získáváme i nové zákazníky, protože se otevírají různé nové obchody,“ popisuje vedoucí obchodu, podle níž je důležité neztratit se lidem z očí. „Jiných veletrhů se nezúčastňujeme, takže naši zákazníci ani nemají kde jinde naši kolekci vidět. Ne všichni si totiž chtějí objednávat podle katalogu, ale raději si naše zboží osahají a prohlédnou na živo.“

V expozici v pavilonu P si návštěvníci mohou prohlédnout kompletní kolekci pro sezonu podzim a zima 2014/2015, kterou se nyní především objednává. Hodně je zde zastoupena již zmíněná baretovina, příjemný materiál z čisté vlny, jehož obliba podle Moniky Jeglové trvá již několik let. V nové kolekci najdete vlněné klobouky jednodušších vzorů, decentně zdobené modely zdobené například králičí kožešinou i modely s bohatým zdobením květy, mašlemi, šerpami či háčkovanou síťkou.