Móda jinak aneb Úspěšná premiéra Fresh Fashion

Zpestřením nabídky 42. veletrhů STYL a KABO byla zóna originální mladé módy Fresh Fashion. Do premiérového projektu se zapojilo pět firem a návštěvníci novinku přivítali. O zhodnocení jsme požádali spoluorganizátorku Kateřinu Hanko Pletichovou, majitelku módní značky Lovemusic.

 

Zpestřením nabídky 42. veletrhů STYL a KABO byla zóna originální mladé módy Fresh Fashion. Do premiérového projektu se zapojilo pět firem a návštěvníci novinku přivítali. O zhodnocení jsme požádali spoluorganizátorku Kateřinu Hanko Pletichovou, majitelku módní značky Lovemusic.

Organizujete trhy nezávislé módy jako Faktory Fashion Market ebo Holešovice Fashion Market, teď jste se poprvé pustila do organizace sekce nezávislé módy na oděvním veletrhu. V čem je to jiné?
Rozdíl je především v publiku. Na veletrh mohou jenom odborníci a ne široká veřejnost jako na naše akce, které jsou navíc bez vstupného a přijít může opravdu kdokoli. Trhy s nezávislou módou navštěvují spíše mladší lidé, na druhé straně veletrh neslouží k přímému prodeji, ale k uzavírání kontraktů. Ostatní vystavovatelé zde jsou v pojetí módy konzervativnější, takže už tím je Fresh Fashion zóna nová a jiná, jak nám potvrzují i přicházející návštěvníci, kteří tuto změnu vítají.

Byla premiéra z vašeho pohledu úspěšná?
Myslím, že se povedla. Jsem velmi spokojená jak s Fresh Fashion zónou, tak s tím, jak se na veletrhu daří nám jako Lovemusic. Připadá mi, že originální mladá móda na tento veletrh vyloženě patří, že se sem hodí. Reakce na stánek i naši módní přehlídku máme veskrze pozitivní, chodí k nám hodně lidí a jsou nadšení. Odvážíme si i objednávky, sice menší, ale zase jich máme víc. Takže jsme spokojení, z pohledu marketingu určitě, a celkově se mi tu moc líbí.

S čím novým Lovemusic na veletrh přišla?
Poprvé jsme tady představili kolekci, vlastně naši první ucelenou dámskou, kterou jsme došili týden před veletrhem. Propojili jsme v ní jednoduché tvary s s dramatickými potisky lesní zvěře. Ohlasy na její přehlídku byly velmi dobré, kolekce se zákazníkům líbí a určitě půjde do výroby.

Jak se vám líbila přednáška agentury WGSN o módních trendech pro jaro a léto 2014?
Musím říct, že byla opravdu výborná. Dělala jsem si podrobné poznámky, protože mě budoucí trendy velmi zajímají a k těmto informacím se člověk jinak těžko dostane. Potěšilo mě, že naše kolekce je dobře navržená a odpovídá trendům pro příští rok. Na takové přednášky bych nejraději chodila každý půlrok, protože tyhle věci je potřeba znát.

Kdy se s mladou nezávislou módou na STYLu opět setkáme?
Počítáme s Fresh Fashion zónou jednou ročně, čili opět v srpnu. Ostatní značky z trhů nezávislé módy, které se letos z různých důvodů nepřihlásily, uvažují o účasti příště. Zatím čekají na naše reakce a za sebe mohu jim účast doporučit, určitě je dobré si ji vyzkoušet. Necítíme se tu nijak nepatřičně, naopak toto prostředí vnímáme velmi pozitivně a myslíme si, že by do budoucna bylo dobré nezávislou zónu dále rozšířit a oslovit tak další butiky určené mladším zákazníkům.