Nové certifikáty Česká kvalita a Žirafa byly dnes předány na veletrhu KABO

Česká obuvnická a kožedělná asociace (ČOKA) je majitelem ochranné známky „Žirafa – Zdravotně nezávadná obuv - bota pro Vaše dítě“, která se již tradičně předává v rámci veletrhu KABO. Značka „Žirafy“ je kvalitní a zdravotně nezávadné dětské obuvi propůjčována již od roku 1997. Za tuto dobu si získala velkou důvěru u spotřebitelů a neustále posiluje svou pozici na českém trhu.

 

Česká obuvnická a kožedělná asociace (ČOKA) je majitelem ochranné známky „Žirafa – Zdravotně nezávadná obuv - bota pro Vaše dítě“, která se již tradičně předává v rámci veletrhu KABO. Značka „Žirafy“ je kvalitní a zdravotně nezávadné dětské obuvi propůjčována již od roku 1997. Za tuto dobu si získala velkou důvěru u spotřebitelů a neustále posiluje svou pozici na českém trhu.

Hodnocení dětské obuvi, která je přihlášena k nadstandardnímu hodnocení a k dobrovolné certifikaci, se provádí v Komisi zdravotně nezávadného obouvání a v nezávislé zkušebně podle stanovené technické specifikace. Značka „Žirafa - Zdravotně nezávadná obuv - bota pro Vaše dítě“ je propůjčována na dětskou obuv pouze tehdy, pokud obuv splňuje náročná kritéria hygienická, konstrukční, ortopedická i kvalitativní.

U obuvi se tedy provádějí jednak hygienické atesty použitých materiálů, dále je obuv podrobena hodnocení z hlediska svého střihu a zdravotně nezávadné konstrukce, přičemž toto hodnocení provádí lékař-ortoped. Testovány jsou i kvalitativní parametry obuvi a je hodnocena také bezpečnost obuvi při používání. Tzn., že na obuvi nesmí být např. žádné ostré ozdoby nebo přezky, o které by se dítě mohlo poranit. Posuzováno je rovněž zajištění stálé kvality ve výrobě. Značka „Žirafy“ je tedy jasným signálem pro rodiče dětí, že obuv je zdravotně nezávadná a bezpečná. Samozřejmostí je i odborný prodej a poradenství pro zákazníky ve specializovaných prodejnách dětské obuvi, které se zaměřily na prodej dětské obuvi s naší certifikační značkou. Potěšitelné také je, že těchto prodejen v poslední době v ČR přibývá.

Značka „Žirafy“ byla do vládního programu „Česká kvalita“, který propaguje a podporuje kvalitní výrobky a služby a je součástí Národní politiky kvality, přijata jako jedna z prvních značek již v roce 2003. Dá se říci, že značka se stala jednou z nejznámějších a nejoblíbenějších značek kvality u spotřebitelů. Spotřebitelé jsou si stále více vědomi rizika poškození dětských nohou, pokud nakupují nekvalitní dětskou obuv. Značka je tedy jasným signálem pro rodiče dětí, že zakoupené obuvi mohou důvěřovat.

Také letos byla na veletrhu KABO předána nová ocenění firmám, které se seriózně zabývají kvalitou dětské obuvi a tuto si nechávají ověřit v systému tzv. dobrovolné certifikace. Novinkou je, že nové certifikáty získali nejen čeští výrobci, ale i dvě obchodní společnosti, které sice budou dětskou obuv dovážet, ale byly schopny zajistit ve výrobě všechny potřebné úpravy, aby obuv splnila naše náročné požadavky na zdravotně nezávadné obouvání dětí.

Certifikáty firmám předali Miroslav Bísek, prezident ČOKA a David Kubla, zástupce Národního střediska podpory kvality.

Oprávnění používat značky „Žirafa“, „Česká kvalita“ a nové certifikáty získaly firmy: HP Čechtín s.r.o., Richard Cigoš a V+J Obuv s.r.o.

Firma HP Čechtín s.r.o. je rodinná firma s více než 20-ti letou tradicí se specializací na dětskou domácí obuv ze 100% bavlny a ze 100% přírodních materiálů. Veškerá vyráběná obuv je nadstandardně hodnocená a dobrovolně certifikována. Firma založila svou filosofii na podpoře zdravého obouvání, historicky ověřené kvalitě české domácí obuvi a již pravidelně dostává nové certifikáty kvality právě na veletrhu KABO v Brně. Tato tradice a filosofie firmu zavazuje k dodržování vysoké kvality své produkce a k dalšímu rozvoji. Většina produkce směřuje na tuzemských trh a firma HP Čechtín s.r.o. si velmi váží stálé důvěry a přízně svých zákazníků.

Firma Richard Cigoš je zlínská obuvnická privátní firma, která vychází z bohatých odborných zkušeností zlínské velkovýroby a po roce 1991 ze zkušeností z vlastní činnosti velkoobchodu a maloobchodu s obuví. V současné době provozuje také vlastní výrobu a maloobchodní prodej. Od roku 1997 spolupracuje s japonskou firmou OTAFUKU, od které získala licenci a know-how na výrobu zdravotní, magnetické obuvi s výhradním zastoupením pro celou východní Evropu a Rusko. Cílem snažení společnosti je nabídka běžné a módní obuvi v širokém sortimentu pro uspokojení každého zákazníka v dostupných cenách s co nejlepším servisem. Pro rozšíření a zkvalitnění nabídky dětské obuvi si firma nechala nadstandardně hodnotit a dobrovolně certifikovat model dětské vycházkové celoroční obuvi zn. ROAD STAR, který může dobře sloužit i k volnočasovým aktivitám dětí.

Společnost V+J OBUV s.r.o byla založena v roce 1993 za účelem velkoobchodu s obuví a k provozování prodejen obuvi QUICK SHOES v České Republice. Za dobu své existence si společnost vybudovala velmi silnou pozici na trhu s obuví v České i Slovenské republice. Jejími obchodními partnery jsou české a slovenské maloobchodní prodejny, ale též silné mezinárodní řetězce. Společnost sídlí od roku 2003 ve Štěpánovicích u Českých Budějovic, kde je také centrální distribuční sklad společnosti. Na Slovensku má společnost zastoupení v podobě dceřiné společnosti V+J OBUV Slovakia s.r.o. se sídlem v Bratislavě.

Činnost společnosti spočívá ve velkoobchodu s obuví, kdy nabízí svým zákazníkům kvalitní dámskou, pánskou a dětskou obuv. Společnost provozuje také maloobchodní prodejny, a to síť prodejen QUICK SHOES a Dětská obuv. Právě pro síť prodejen Dětská obuv se společnost rozhodla dobrovolně certifikovat a nadstandardně hodnotit celou kolekci dětské usňové vycházkové obuvi značky FRODDO, která je určena jak pro děti do 3 let věku, tak i pro starší předškolní děti. Kolekce jistě upoutá zákazníky svým dokonalým konfekčním provedením, nápaditostí detailů, komfortními vkládacími stélkami a použitými kvalitními usňovými materiály v pestré barevné škále.