Přehlídková mola ožila, v Brně začaly veletrhy módy

Dnes v 9 hodin se otevřely brány brněnského výstaviště, v jehož pavilonech P a F začaly 43. mezinárodní veletrhy módy STYL a KABO. Představuje se na něm více než 550 oděvních, obuvnických a kožedělných značek ze sedmnácti zemí. Ožila i veletržní mola. Sérii přehlídek odstartovala LINGERIE SHOW, na níž výrobci spodního i nočního prádla a punčochového zboží představili šestici módních značek.

 

Dnes v 9 hodin se otevřely brány brněnského výstaviště, v jehož pavilonech P a F začaly 43. mezinárodní veletrhy módy STYL a KABO. Představuje se na něm více než 550 oděvních, obuvnických a kožedělných značek ze sedmnácti zemí. Ožila i veletržní mola. Sérii přehlídek odstartovala LINGERIE SHOW, na níž výrobci spodního i nočního prádla a punčochového zboží představili šestici módních značek.

Módní přehlídku otevřel tradiční český výrobce, společnost PLEAS, s kolekcemi nočního prádla, po něm následovaly dlouhé i krátké dámské leginy Annes v různých barevných kombinacích. Poté se na molu zabydlelo především spodní prádlo. Schiesser, značka s tradicí od roku 1875, představila spodní prádlo pro ženy i muže, pyžama i domácí komplety, k vidění bylo také luxusní dámské spodní prádlo renomovaných značek Sassa, Lisca a Felina. Přehlídky prádla je možné shlédnout po celou dobu trvání veletrhu v pavilonu P každý den vždy v 10 a ve 13 hodin. Kolekce dámské a pánské módy v rámci STYL SHOW je pak střídají denně v 11 a 15 hodin.

Dopolední pohled do obou pavilonů dnes dával tušit, že obchodníci budou mít rušný den. V pavilonu P se představuje v rámci veletrhu STYL 149 vystavovatelů s 343 značkami z 11 zemí s dámskou, pánskou a dětskou konfekcí, prádlem, doplňky, bižuterií a textilními materiály. V pavilonu F, který tradičně patří obuvi a kožené galanterii, vystavuje 79 firem z 12 zemí, reprezentující 215 značek. „Veletrh KABO teprve začíná, ale podle informací, které mám, by co do rozsahu měl zůstat stejný jako v předcházejícím roce, což osobně považuji za úspěch,“ říká Vlasta Mayerová, tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace ČOKA. „Loňský rok byl velmi složitý jak pro výrobce, tak pro obchodníky,“ dodává s tím, že v prodeji obuvi se odrážejí jak dlouhodobé dopady ekonomické krize, kdy lidé více šetří a kupují jen to, co skutečně potřebují, tak vrtochy počasí. „Dlouhotrvající loňská zima, která se po bílých Velikonocích přehoupla hned do léta, a letošní naopak mírná zima, se projevila i v zákaznickém chování. Obuv na jarní období se prodávala teprve na podzim, zimní obuv, kterou si maloobchodníci nakoupili, neprodali díky tomu, že je letošní zima velmi teplá. I tyto aspekty hrají roli,“ říká Vlasta Mayerová, která reprezentuje profesní asociaci s dvacetiletou tradicí. „Právě proto, že asociace vznikla při veletrhu KABO, je i celá její historie úzce spjatá s veletrhem,“ dodává tajemnice ČOKA.