SNAHA vyvzorovala nové modely a hlásí návrat mezi české výrobce obuvi

Letošní účast jaroměřické společnosti Snaha na veletrhu KABO je pro firmu se sedmdesátiletou tradicí významným testem: jak zareagují prodejci na nové modely, kterými se firma vrací mezi české výrobce obuvi?

 

Letošní účast jaroměřické společnosti Snaha na veletrhu KABO je pro firmu se sedmdesátiletou tradicí významným testem: jak zareagují prodejci na nové modely, kterými se firma vrací mezi české výrobce obuvi?


„Za posledních dvacet let Snaha žádné nové modely neprezentovala. Proto jsme byli velmi napjatí, jak je přijmou prodejci a koncoví zákazníci. Dělat nové modely bez konfrontace s trhem by bylo špatné,“ uvedl dnes na tiskové konferenci předseda představenstva společnosti Radim Dvořák.  Podle jeho slov přinesly první veletržní reakce dva hlavní pohledy, rozdílné podle toho, zda si prodejci značku Snaha pamatují z minulosti a inklinují k tradiční výrobě, nebo zda je pro ně produkce Snahy novým objevem a jsou tedy otevřenější k inovativnějším výrobkům. Rozhoduje také skutečnost, zda se jedná o potenciální zákazníky z velkých nebo malých měst.  

Radim Dvořák také potvrdil, že s pozitivním ohlasem se v Brně setkal speciální program „Smluvní prodejna Snaha“, kterým firma oslovuje především privátní prodejny obuvi, jenž nejsou součástí větších řetězců.  Na jedné straně Snaha chce, aby byla zřetelně označena prodejna tak, že zákazník na první pohled pozná, že si zde koupí její výrobek. Recipročně nabízí benefity, které souvisí s dopravou zboží, rychlým vyřizováním reklamací či prodloužením splatnosti faktur. „Aby prodejci nemuseli držet velký sklad, vytvořili jsme pro ně optimální obchodní balíček, kdy můžeme do jednoho kartonu v minimálním odběrném množství 12 párů namíchat jak velikosti, tak modely různých barev. Jsme schopni dodávat zboží několikrát týdně a doprava jde za námi jako za výrobcem. Jsme také schopni rychle a pružně řešit reklamace, většinou výměnou zboží. U nás v továrně vůbec nemáme reklamační oddělení. Společnost Snaha vyrábí celokožené boty 70 let a například v roce 2015 jsme měli 3 reklamace,“ vysvětluje Radim Dvořák.

Snaha ve své činnosti navazuje na výrobu družstva SNAHA, které bylo založeno v roce 1945 s cílem obnovit válkou poničenou výrobu spotřebního zboží. Je tradičním výrobcem obuvi, kterého aktuálně živí především ochranné prostředky proti pádu. Samotné obuvi firma vyrobí na 20 000 párů, což z hlediska celkových tržeb představuje maximálně pět procent. V roce 2014 se však firma rozhodla tento stav změnit, investovala značné finanční prostředky do technologií pro výrobu bot, zvětšila výrobní areál a také spojila své síly s autorkami projektu LOCAL ICONS, díky němuž vznikla nová linie dámských sandálků v autorském designu. Projekt LOCAL ICONS, za nímž stojí novinářka Veronika Ruppert a podnikatelka v oblasti módy Katarína Král, hledá tradiční české značky, které pomáhá oživit a kdy společně s návrháři přispívá k jejich redesignu a uvedení na trh.  

„Mám obrovskou radost, že se do našeho projektu Snaha pustila a vyvzorovala modely. Je to velký krok. Kromě běžných kolekcí, které vidíte tady, pracujeme na dalších třech speciálních typech. Jedná se o znovuobjevené sandály, které zcela vychází z původního tvaru, a další dva nové typy, které navrhla speciálně pro Local Icons Zuzana Serbak, designérka obuvi, která působí v evropských zemích a nyní se věnuje na našem trhu malým sériím. Věřím, že nové modely uvidíme ještě v této jarní sezóně,“ uvedla na tiskové konferenci Katarína Král.