STYL a KABO přicházejí s novými tématy

Brněnským veletrhům módy se dlouhodobě daří oslovovat nové skupiny vystavovatelů i návštěvníků. Vedle prezentace mladé nezávislé nabídky v projektu Fresh Fashion se v srpnu opět představí sekce metrového textilu a galanterie. Do budoucna se počítá také se zcela novými tématy jako dekorace do prodejen nebo handmade produkty.

 

Brněnským veletrhům módy se dlouhodobě daří oslovovat nové skupiny vystavovatelů i návštěvníků. Vedle prezentace mladé nezávislé nabídky v projektu Fresh Fashion se v srpnu opět představí sekce metrového textilu a galanterie. Do budoucna se počítá také se zcela novými tématy jako dekorace do prodejen nebo handmade produkty.

Kdo se pohybuje v módní branži, jistě ví, že se veletrhy STYL a KABO v Brně konají již přes dvacet let, a to vždy dvakrát do roka. Letos v únoru svými výsledky navázaly na příznivý trend minulého roku a potvrdily tak stabilizaci módního průmyslu i lepšící se situaci v maloobchodu. 43. veletrhů STYL a KABO se zúčastnilo 258 vystavujících firem z 16 zemí a počet prezentovaných módních značek meziročně vzrostl o desetinu na 558. Opět šlo o největší B2B setkání textilního, oděvního, obuvnického a kožedělného průmyslu pro český a slovenský trh, které  přilákalo více než pět tisíc odborných návštěvníků, obchodníků a nákupčích.

Mezi třiceti firmami, které se v Brně prezentovaly poprvé, byla mj. společnost PtakModa z polské Lodže - provozovatel největšího velkoobchodu s oděvy ve střední Evropě sdružující nabídku 250 polských výrobců a návrhářů. Přestože se tuzemská výroba orientuje převážně na export, vystavovalo v únoru také šedesát českých výrobců, a to napříč všemi branžemi. Po úspěšné premiéře v srpnu 2013 se na veletrh vrátila sekce mladé a nezávislé módy Fresh Fashion rozšířená o nové vystavovatele – například o doplňky a minimalistickou módu značku Ritore nebo netradiční dětské oblečení značky Spookid.

Příští, již 44. veletrhy STYL a KABO proběhnou v termínu 24. až 26. srpna 2014. Po roce se zde návštěvníci setkají se soustředěnou nabídkou metrového textilu, galanterie a zařízení pro výrobu konfekce. Výroba tohoto zboží se z důvodu rostoucích nároků na kvalitu opět vrací do Evropy, a jak ukázal právě veletrh STYL v srpnu 2013, také české firmy zde mají odběratelům co nabídnout. Kdo z výrobců prádla či oděvů hledá osvědčené dodavatele materiálů, neměl by návštěvu veletržní sekce Metrový textil a galanterie vynechat. Její součástí opět bude i Trendové fórum se vzorky metrového textilu a galanterie pro nadcházející sezony.

Do budoucna pořadatelé chystají také další zpestření nabídky. Sekce Dekorace do prodejen představí doplňky a výzdobu obchodů. Druhým novým tématem budou Handmade produkty, které s ohledem na vývoj módních trendů a rostoucí zájem o rukodělnou výrobu slibují zajímavý potenciál.

Srpnové veletrhy STYL a KABO zachovají osvědčené rozložení branží v pavilonech P a F, a to včetně odpočinkových zón, přehlídkového mola i Live Gallery. Novinky a trendy vystavovatelů budou opět prezentovány také „živě“ na kontraktačních módních přehlídkách. Díky termínu neděle až úterý mohou výstaviště navštívit i obchodníci z menších prodejen a provozoven. Přidanou hodnotou pro návštěvníky zůstanou volné vstupy do vybraných výstavních prostor Moravské galerie Brno či Muzea města Brna, které získají jako bonus ke vstupnému.

Již ve čtyřměsíčním předstihu je k účasti na srpnových veletrzích módy přihlášeno přibližně 130 firem. Na veletrhu STYL mezi přihlášenými nechybějí společnosti jako Anita Moravia, Jihočeská textilní, Lamido, Mileta, Modela, Sanu Babu, Manfred Hegler, Polo Trade, Favab nebo Urban Group. V jednání je podoba stánku Taiwanské textilní asociace. Na veletrh KABO  jsou již přihlášeny například firmy Anekta, Lanson Praha, Gabor, Rieker, Högl, připravuje se společný stánek členů ČOKA.

Kdo uvažuje o účasti jako vystavovatel, měl by si zapamatovat datum 21. května 2014, kdy vyprší uzávěrka přihlášek spojená s desetiprocentní slevou ze základní ceny za výstavní plochu. Na shledanou v srpnu v Brně!