STYL a KABO – vstupní brána na středoevropský módní trh

Veletrhy módy STYL a KABO se na brněnském výstavišti konají 2x ročně již od roku 1993. Od svého vzniku se profilovaly jako specializovaná B2B přehlídka módního průmyslu. Cílem pořadatelů vždy bylo vytvořit optimální prostředí pro obchod, prezentaci a mezinárodní spolupráci v těchto odvětvích. Řada dnes známých a etablovaných značek či módních návrhářů vstoupila na módní trh právě v Brně.

 

Veletrhy módy STYL a KABO se na brněnském výstavišti konají 2x ročně již od roku 1993. Od svého vzniku se profilovaly jako specializovaná B2B přehlídka módního průmyslu. Cílem pořadatelů vždy bylo vytvořit optimální prostředí pro obchod, prezentaci a mezinárodní spolupráci v těchto odvětvích. Řada dnes známých a etablovaných značek či módních návrhářů vstoupila na módní trh právě v Brně. Díky trvalému zájmu obchodníků z tuzemska i okolních zemí, především pak ze Slovenska, plní veletrhy STYL a KABO svou roli vstupní brány na tyto trhy již déle než dvacet let. Jako jedny z mála v oboru navíc dokázaly přečkat i obtížné období posledních pěti let, kdy módní průmysl zasáhla ekonomická krize, která se dotkla všech veletrhů v Evropě.

V loňském roce se situace v maloobchodě zlepšila natolik, že nastal zřetelný obrat směrem ke stabilizaci oboru i obou veletrhů. V únoru i v srpnu 2013 se zúčastnilo přes sedmdesát nových vystavovatelů a pozitivní trend pokračuje i letos. Opět se představí přes padesát zcela nových firem a nebude chybět ani zóna s nezávislou designovou módou Fresh Fashion. Celkem se bude prezentovat více než 600 oděvních, obuvnických a kožedělných značek ze 16 zemí světa. Jejich aktuální kolekce si od 16. do 18. února 2014 podle očekávání prohlédne více než pět tisíc odborných návštěvníků, tj. především obchodníků a nákupčích. Novinkou je souběžné konání s veletrhem oční optiky, optometrie a oftalmologie OPTA v neděli 16.2.

STYL s tradičními i novými vystavovateli

Mezinárodnímu veletrhu módy zůstává věrná dlouhá řada významných textilních a oděvních firem, a to jak domácích výrobců, tak dovozců. K účasti se přihlásili všichni tradiční vystavovatelé jako Pleas, Anita Moravia, Favab, Tonak, Karpet, Anytra, Doppler, Sanu Babu, Hegler, CPM, Jopess fashion, Jihočeská textilní, Veltex, Coexis, výrobci košil AMJ, Arikos a R.G.I., dovozci francouzské módy Šulc, Boja a další. Opět budou vystavovat francouzské značky Pause Café a DDP, polský výrobce barevných džínsů Rocks Jeans, vystavovatel PM-styl představí portugalského výrobce dámské konfekce Givec. Bižuterii budou tradičně nabízet členové Svazu výrobců skla a bižuterie a dále např. společnosti Kalipra, AEL a další. Po úspěšné premiéře v srpnu 2013 se znovu otevírá zóna alternativní nezávislé módy Fresh Fashion, kterou Veletrhy Brno připravují ve spolupráci s firmou Lovemusic.

Nový vystavovatel společnost PROMORAIN na veletrh přiveze špičkové deštníky  značky FULTON London, které jsou již od roku 1956 zárukou kvality, designu a elegance. Výrobce s vlastním technickým a designovým vývojem si zakládá na kontrole kvality a patentovaných vylepšeních, takže jeho sortiment je skutečně tím nejlepším, co dnes lze v oblasti deštníků na světovém trhu najít. Také proto patří značka FULTON London mezi vybrané dodavatele britské královny Alžběty.

Poprvé se návštěvníci seznámí také s nabídkou společnosti Belleshoes ze slovenského Komárna, která na veletrhu STYL přestaví vysoce kvalitní oblečení pro sport a volný čas.
V zóně Fresh Fashion bude mít premiéru česká módní značka Ritore, která vytváří unikátní kožené pásky a módu pro milovníky minimalistického stylu. Skrývá se pod ní tvorba mladých návrhářů Emilie Swider a Ricarda Toriniho, kteří jsou držiteli několika ocenění za oděvní design. Dalším nováčkem zóny Fresh Fahion bude značka Spookid, která se zaměřuje na design a výrobu alternativního oblečení pro děti. Jejich hlavním mottem je Originalita pro ty, kterým nestačí mainstream a mají rádi věci, které se většině zdají "divné". V sortimentu určitě nenajdete růžové volánky, zato se můžete těšit na vtipné rockerské kreace pro nejmenší.

K významným návratům patří účast mezinárodní společnosti FELINA, jejíž historie sahá až do roku 1885. Specialista na luxusní dámské spodní prádlo větších velikostí má v portfoliu značky  FELINA, CONTURELLE by FELINA a nyní nově značku pro mladé UNUSUAL. Prioritou společnosti je perfektně padnoucí střih a výborná kvalita, do sezony jaro a léto vstupuje mj. s novými tvary prostorných košíčků pro pohodlnější nošení a s materiálovou novinkou Double-Face s vyšším podílem bavlny na vnitřní straně. Novinkou je rovněž série podprsenek s odepínacími multifunkčními ramínky.

Pozornost si zaslouží také návrat vystavovatele Štěpán Junek Easy Style, který se na veletrhu STYL představí po pěti letech a deseti ročnících. Firma od roku 2000 vyrábí a distribuuje výhradně českou konfekci, a to včetně nadměrných velikostí až do čísla 56. Celá kolekce je tvořena z vlastních návrhů a rychle reaguje na požadavky trhu i módní trendy. Výrobky Easy Style se na trhu prosazují kvalitou materiálů, střihovým zpracováním i příznivými cenami a mají prodejní zastoupení ve více než čtyřiceti městech po celé České republice. Po třech letech se na veletrh vrací také společnost MILETA, která  patří mezi největší evropské výrobce kapesníků, košilovin a batistů.

Potěšitelný je růst zájmu ze strany polských vystavovatelů, kteří tradičně patří k největším zahraničním účastníkům brněnských veletrhů módy. Na rozsáhlém stánku o ploše 300 m2 se představí Ptak Moda – největší polský oděvní velkoobchod, který je součástí Ptak Trade Center – největšího velkoobchodního centra ve střední Evropě. Zahraničním zpestřením bude také účast dvou vítězů akce Central European Fashion Days, kterou organizuje maďarská agentura Design Terminal. Tato agentura hradí prezentaci jedné vítězné firmy na veletrhu STYL (INQ concept neboli inkubátor mladých designérů s tvorbou návrhářky Orsolye Csík) a jedné na veletrhu KABO (kožená galanterie návrhářky a značky současně - Agnes Kovacs). V neposlední řadě se rozšiřuje nabídka italských a francouzských značek, které na veletrhu zastupují české společnosti Imponex  a Ondřej Fotr.

KABO ukáže trendy v obuvi a kožené galanterii

Největší kontraktační přehlídka v oboru přivítá všechny tradiční vystavovatele a značky jako Wortmann (Tamaris), Rieker, ara shoes, Mustang, Wendel (Marco Tozzi), Caprice, Lanson (Icebug), Geneze (Romika, Josef Seibel), Legero, TERM, V+J obuv, Gabor, Protetika a další. S koženou galanterií se opět budou prezentovat český výrobce kabelek UNIDAX, Ragazza, Axel accessories, Verde, Hellas star, Arteddy, Sendi design, Borse Design a další. V rámci společné expozice České obuvnické a kožedělné asociace se představí firmy Jiří Šnobl, Pegres, Lagen, VTR a Natur produkt.

K novým vystavovatelům veletrhu KABO patří společnost HH sportif, která je výhradním dovozcem značek HELLY HANSEN a SELECT. Historie norské značky HELLY HANSEN sahá až do roku 1877 a jde o významného inovátora v oblasti outdoorového a sportovního vybavení. Novinkou v sortimentu společnosti bude francouzská značka sportovní obuvi TBS.

Pozornosti návštěvníků by neměla uniknout ani premiérová expozice polské společnosti Trio PL, která je významným výrobcem luxusní pánské obuvi. Dalším zajímavým nováčkem je společnost Soňa Karaivanova s nabídkou obuvi pro sport a volný čas.

Po dvou ročnících se na KABO vrací společnost DERMATEX, která je dodavatelem luxusní dámské obuvi značky DESKA. Po stejně dlouhé absenci se návštěvníci veletrhu seznámí také s obuví polské firmy ACORD, vrací se rovněž dodavatel batohů Leasyn a další.

Doprovodný program

Molo v pavilonu P bude třikrát denně dějištěm přehlídek nových kolekcí vystavovatelů z branže dámské konfekce, spodního prádla, ale i sportovního a nočního prádla a plavek. Přehlídky začínají každý den veletrhu vždy v 10, v 11, ve 13 a v 15 hodin.

Tradiční součástí veletrhů STYL a KABO je doprovodný program pro obchodníky. Přednášky a diskusní fóra na aktuální témata připravují odborní garanti obou veletrhů Asociace textilního, oděvního a kožedělného průmyslu a Česká obuvnická a kožedělná asociace.