STYL SHOW: devět značek na veletržním molu

Módní přehlídka kolekcí dámské a pánské módy letos zacílila především na mladou a střední generaci a hlavně na ženy, které vyhledávají svěží, moderní, elegantní a přitom pohodlné oblečení pro každodenní nošení. Na přehlídce STYL SHOW se představilo devět módních značek: Von Zeiten, Sanu Babu, Moděva, Boja, Tramontana, Geisha, Paul Brial, Vanilia a Odex by Lada Vyvialová.

 

Módní přehlídka kolekcí dámské a pánské módy letos zacílila především na mladou a střední generaci a hlavně na ženy, které vyhledávají svěží, moderní, elegantní a přitom pohodlné oblečení pro každodenní nošení. Na přehlídce STYL SHOW se představilo devět módních značek: Von Zeiten, Sanu Babu, Moděva, Boja, Tramontana, Geisha, Paul Brial, Vanilia a Odex by Lada Vyvialová.

Na dámskou vycházkovou módu vsadila hned první z představujících se firem. Značka VON ZEITEN se prezentovala v duchu své firemní filozofie: „Jako šipky ve středu loga, děláme kalhoty, které jsou dynamické, progresivní a stylové - vyrobené pro ženu, která si je vědoma, že naše životy jsou inspirovány šipkami času“. Na brněnském veletrhu byla k vidění kolekce, která zahrnovala jak jednobarevné kalhoty, tak ty se vzorovanými potisky i bočními pruhy. „Víme, více než kdy jindy, že dnešní žena sama sebe nevystihne jako ´prototyp  ženy´, ale usiluje o množství různých identit a vyjádření,“ uvádí sám výrobce.

SANU BABU je firmou, která je na veletržním molu v Brně už léta jako doma. I letos zůstala věrna své tradici „představit to nejlepší z Nepálu, Tibetu a Indie a vyvolat v člověku atmosféru orientu“. Své módní kolekce šije pro evropské zákazníky v Nepálu převážně z indických látek. V té letošní nechyběly dámské i pánské turecké balonové kalhoty, halenky a šaty s tradičními prvky etno stylu a typickou barevností, v níž převažovala barva červená, černá a fialová. Pro oblečení SANU BABU je typické, že je vyráběno z přírodních materiálů, jako je bavlna, len, hedvábí, vlna  či kůže v malých sériích s vysokým podílem ruční práce a je přírodně barveno.

Třetí firmou v pořadí byla MODĚVA, oděvní družstvo Konice. I tato společnost je návštěvníkům veletrhů dobře známá. Letos nabídla divákům aktuální kolekci dámských zimních plášťů, palet a pelerín v černé, bílé a červené barvě spolu s pánskými zimními kabáty - tedy sortiment, který patří ke stěžejnímu výrobnímu programu Moděvy. Výrobky z kvalitních italských materiálů ve složení vlna, polyamid a kašmír, byly zatepleny kvalitní a lehkou tepelnou vložkou a velká část byla doplněna přírodní kožešinou, barvenou vždy k barvě vrchového materiálu. 

BOJA, dovozce luxusní módy s více jak dvacetiletou tradicí, připravil pro letošní přehlídku dámské šaty, bundy a saka zejména v červené, šedé a černé barevné kombinaci. Nechyběly elegantní prošívané zimní dámské bundy, doplněné kapucí s kožešinou, představující nadčasovou eleganci pro běžné nošení.

Na dámskou vycházkovou módu se zaměřily i další tři firmy a jejich značky. Na příjemných kombinacích kalhot, sukní.,halenek, sak či bund postavila svoji prezentaci v Brně nizozemská TRAMONTANA, založená v roce 1985 v Amsterodamu. „Tramontana má za cíl být značkou s kompletním servisem. Značka o jedné zastávce, kde moderní žena dostane vše, co potřebuje, aby se cítila žensky a módně. Je to móda pro ženu, která zvládá několik úkolů najednou a je neustále v pohybu. Ale hlavně a především je věrná svému ženskému stylu,“ říká firma, která se zaměřuje na kombinovatelné oblečení pro ženy od 29 do 49 let.

S vějíři v rukou vstoupily na molo modelky v oblečení se značkou GEISHA. I tato kolekce nizozemského výrobce, který vstoupil na český trh před dvěma lety, se zaměřila na sebevědomé a úspěšné ženy od dvaceti let, které rády kombinují kalhoty různých délek, topy i sáčka, hrají si se vzory i barvami a dbají na osobitý vzhled. Se značkou Geisha přišel v roce 2001 Mark Jessurun a původně byla vytvořena jako jeansová značka. Také francouzská módní značka PAUL BRIAL nabídla pohodlné a přitom žensky elegantní a snadno kombinovatelné kolekce. Na molu dokázala, že se nebojí ani výrazných barev či osobitých vzorů. Pro ženy byla určena také značka VANILIA, která kromě kombinací kalhot, triček, sak a halenek v příjemných tónech nabídla lehce složitelné vesty a bundy. I v tomto případě jsou nositelkami kolekce ženy, které chtějí vypadat moderně a cítit se přitom pohodlně.

GEISHA


PAUL BRIAL


VANILIA


Závěr přehlídky patřil Ladě Vyvialové a jejímu společnému projektu s firmou ODEX. Díky vzájemné spolupráci vznikla kolekce, která spojuje řemeslnou tradici s autorským designem. Přehlídka jasně ukazuje, že velkou roli hraje originální střih, barevná jednoduchost postavená na béžových, černých a červených odstínech, a kombinace použitých materiálů.