TONAK představil v Brně minimalističtější a elegantní kolekci

Na letošním veletrhu STYL i v rámci přehlídek STYL SHOW představil TONAK novou kolekci pro rok 2014/2015, zahrnující dámské a pánské klobouky, pletené barety i šité modely. „Oproti minulým letům je trošku minimalističtější, používáme méně zdobení a klasičtější tvary, ale možná je o to více elegantní,“ říká o aktuální kolekci Sylvie Vaněčková, vedoucí zastoupení společnosti pro Českou republiku a Slovensko.

 

Na letošním veletrhu STYL i v rámci přehlídek STYL SHOW představil TONAK novou kolekci pro rok 2014/2015, zahrnující dámské a pánské klobouky, pletené barety i šité modely. „Oproti minulým letům je trošku minimalističtější, používáme méně zdobení a klasičtější tvary, ale možná je o to více elegantní,“ říká o aktuální kolekci Sylvie Vaněčková, vedoucí zastoupení společnosti pro Českou republiku a Slovensko. 

Přesvědčit se o tom mohli návštěvníci přehlídek, kteří si zde mohli vybrat pokrývku hlavu pro běžné nošení i pro významnou společenskou událost. Extravagantní velké sisalové klobouky byly tentokrát v menšině, ke slovu se více dostaly zdobné čelenky. „Oficiální název fascination zřejmě vymyslel nějaký vtipný Angličan, který své manželce po příchodu domů řekl, že je fascinující,“ říká s úsměvem i nadsázkou Sylvie Vaněčková. „Zdobné čelenky vznikly především proto, aby se děvčatům nepokazil účes, takže se klobouček minimalizoval,“ upřesňuje.

Na přehlídce byly k vidění také pletené kousky – klobouky a dozdobené barety, k nimž vznikly v téže pletáži kabelky, šály a rukavičky. „Doplňku z úpletu obvykle nejsou součástí kolekce, i když jsme schopni vyrobit je na zakázku. Je to spíše modistická záležitost,“ dodává Sylvie Vaněčková s tím, že v Tonaku umějí uspokojit přání zákazníků jak v evropských zemích, tak v Rusku, tedy v oblastech, kde má Tonak dlouhodobě mnoho zákazníků.

Podobně jako jiní, celosvětově  úspěšní výrobci, musí Tonak umět flexibilně reagovat na požadavky doby i klientů, ruku v ruce s módním trendy i ekonomickou situací. „Přestože někteří zákazníci přecházejí z drahých materiálů od králičí nebo zaječí srsti k levnějším vlněným  materiálům, vracejí se naopak ti, kteří tvoří malé kolekce a chtějí je doplnit originálními klobouky,“ potvrzuje pozitivní trend Sylvie Vaněčková.  Tonak se snaží udržet zakázky, a tím i zaměstnanost. V současné době pracuje ve dvou výrobních závodech - v Novém Jičíně a Strakonicích - na 700 lidí. Výrobní program zahrnuje široký rozsah kloboučnických výrobků, především plstěných klobouků, polotovarů a pletených pokrývek hlavy, což umožňuje uspokojit různorodé požadavky zákazníků ve více než padesáti zemích světa.