UNIDAX sází hlavně na českou koženou výrobu

Společnost UNIDAX má ve svém názvu podtitul Czech Bags & Accesories, který jasně naznačuje, s jakým sortimentem přichází tato česká firma na trh i na módní veletrhy v Brně. „Z 80 ti procent prodáváme svoje zboží, které vyrábíme v Praze. Snažíme se nabízet módnější luxusnější kabelky, kožené nebo v kombinaci textil – kůže,“ říká majitel společnosti Martin Závorka, který na veletrhy STYL a KABO jezdí do Brna od roku 1991.

 

Společnost UNIDAX má ve svém názvu podtitul Czech Bags & Accesories, který jasně naznačuje, s jakým sortimentem přichází tato česká firma na trh i na módní veletrhy v Brně.  „Z 80 ti procent prodáváme svoje zboží, které vyrábíme v Praze. Snažíme se nabízet módnější luxusnější kabelky, kožené nebo v kombinaci textil – kůže,“ říká majitel společnosti Martin Závorka, který na veletrhy STYL a KABO jezdí do Brna od roku 1991. 

Podle jeho slov se český trh pozvolna mění a domácí zákazník častěji preferuje české zboží, které se v posledních letech prodává lépe než to z dovozu. „Začíná to být podobné jako například v Německu nebo Rakousku, kde i při nákupu existuje jistá dávka patriotismu. Stále však zůstává jedním z klíčových faktorů cena. Pokud stojí kožená kabelka nad tři tisíce korun, tak její koupi obyčejný spotřebitel zvažuje. Musí jít skutečně o výjimečnou kabelku, za kterou je zákaznice ochotna zaplatit,“ odpovídá Martin Závorka na otázku, jak se mění v poslední době zákaznické chování. „Zákazníci samozřejmě reagují i podle ročního období. V zimě jsme v posledních třech sezónách zaznamenali stálý zájem o kabelky s imitací nebo pravou zvířecí srstí, v létě hrají důležitou roli barvy a mnoho žen volí světlejší odstíny – bílou, béžovou. Hodně prodáváme kabelky z perforovaných materiálů, které jsou děrované nebo mají vykrajované různé vzory,“ dodává majitel společnosti.

UNIDAX doplňuje nabídku české produkce dovozem kabelek a kožené galanterie, především z Itálie. Jedná se například o značky Ripani, Renato Agni, Giordano, Lauro Alessandrini a další. „Kromě kabelek prezentujeme ještě dražší oděvy německé značky Betty Barclay a Tuzzi. Máme tři vlastní obchody, ale věnujeme se i velkoobchodní distribuci, takže dodáváme zboží do sítě prodejen v celé České republice, částečně i na Slovensku a před nedávnem jsme začali vyvážet na Ukrajinu,“ říká Martin Závorka s tím, že měřeno optikou zákaznického zájmu zatím kabelky v prodejích vedou nad textilem.

K plánům pro další období říká stručně: „Držím si palce. V současné době, kdy se utkáváme s přetlakem zboží z dovozu i z koženky a kdy soupeříme s e-shopy, které dobře prodávají levnější zboží, se nedá plánovat na několik let dopředu. Je důležité mít zaměstnance, kteří mají chuť pracovat, mít svoji síť prodejen a prezentovat se.“