Veletrhy módy uvedly na český trh přes padesát nových firem

V příznivém období ekonomického růstu a zvyšujících se tržeb maloobchodu se dařilo i mezinárodním veletrhům STYL a KABO, které jsou největší B2B prezentací módního průmyslu pro český a slovenský trh. Nabídka veletrhů se stabilizovala před čtyřmi lety a také 47. ročník udržel vysokou laťku kvality. Zcela poprvé se představilo 54 firem, 35 na veletrhu STYL a 19 na veletrhu KABO. Své nové kolekce textilu, oděvů, obuvi a kožené galanterie představilo celkem 239 vystavovatelů ze 14 zemí a 632 zastoupených značek. Novinky pro sezonu podzim a zima 2016/2017 si podle předběžného odhadu prohlédlo přibližně pět tisíc odborných návštěvníků, obchodníků a nákupčích.

 

V příznivém období ekonomického růstu a zvyšujících se tržeb maloobchodu se dařilo i mezinárodním veletrhům STYL a KABO, které jsou největší B2B prezentací módního průmyslu pro český a slovenský trh. Nabídka veletrhů se stabilizovala před čtyřmi lety a také 47. ročník udržel vysokou laťku kvality. Zcela poprvé se představilo 54 firem, 35 na veletrhu STYL a 19 na veletrhu KABO. Své nové kolekce textilu, oděvů, obuvi a kožené galanterie představilo celkem 239 vystavovatelů ze 14 zemí a 632 zastoupených značek. Novinky pro sezonu podzim a zima 2016/2017 si podle předběžného odhadu prohlédlo přibližně pět tisíc odborných návštěvníků, obchodníků a nákupčích.

Nejvíce zahraničních vystavovatelů přijelo z Polska, Německa a Slovenska. Novinkou ročníku byla početná účast firem z Turecka, zajímavé premiéry měly také společnosti ERFO z Německa, Minerva z Řecka, italská obuvnická firma NeroGiardini nebo česká společnost SNAHA, která se po 20 letech vrací k výrobě módní obuvi. Mezi českými vystavovateli byli jak zástupci zahraničních značek, tak 66 přímých výrobců. Opět nechyběla ani sekce nezávislé módy mladých návrhářů Fresh Fashion.

Výjimečnou událostí se stala speciální přehlídka Luxury Cut moderovaná Leošem Marešem. Vedle kolekcí značek Corneliani a John Richmond mohli diváci zhlédnout jedinečnou retrospektivní přehlídku modelů světoznámého návrháře Olega Cassiniho - originálů dámských glitrových šatů vytvořených pro Marilyn Monroe, Jacqueline Kennedy a Grace Kelly. Mezi hosty byla také velvyslankyně ČR v Bratislavě Livia Klausová.

Stejně jako v minulých letech, i tentokrát bylo brněnské výstaviště dějištěm jediného trendového semináře se zahraničním odborníkem v České republice. Obchodníci, vystavovatelé a další zájemci mohli v sobotu i v neděli vyslechnout poutavou přednášku nizozemské specialistky Ellen Haeser o trendech dámské a pánské módy pro podzim a zimu 2016/2017. Netradičně se přednášelo přímo na přehlídkovém mole v pavilonu P a klíčovým slovem byla osobitost. V dámské módě pro příští sezonu se promítnou čtyři hlavní témata: přírodní živly, „primal“ mířící ke kořenům a tradicím, umělecký ateliér a poklady historie módy.

U příležitosti veletrhů módy udělil časopis Svět textilu & obuvi prestižní ocenění dvěma významným osobnostem oboru. Osobností roku 2015 v textilním a oděvním průmyslu se stal zakladatel firmy SILK & PROGRESS Petr Moravec a cenu pro Osobnost roku 2015 v obuvnickém průmyslu převzal jednatel společnosti D.P.K. Petr Kubát.


 

Řekli o veletrzích

Livia Klausová, velvyslankyně ČR na Slovensku
Velmi zajímavá byla přehlídka LUXURY CUT, pro kterou byly zapůjčeny skutečně originální modely. Jezdím na STYL a KABO každý rok a vidím, jak se pavilony každý rok mění k lepšímu. Každoročně se úroveň zase posouvá někam dál. Je pravda, že už zde mám okruh firem, kterým jsem věrná a které navštěvuji, ale ráda se podívám i na ty, které jsou tu poprvé nebo se vrátily po několika letech.

Radim Dvořák, předseda představenstva, Snaha a.s.
Na veletrhu KABO představujeme nové modely, které vznikly díky spolupráci s projektem LOCAL ICONS, kdy jsme se zaměřili především na privátní prodejny v menších a středních městech. Velmi nás zajímaly reakce nákupčích prodejen a butiků. Za posledních dvacet let Snaha žádné nové modely neprezentovala, proto jsme byli velmi napjatí, jak je přijmou prodejci a koncoví zákazníci. Dělat nové modely bez konfrontace s trhem by bylo špatné.

Jana Kabrhelová, spolumajitelka firmy Kabrhel-Perab
V Brně představujeme pět dámských i pánských značek. Naší vlajkovou lodí je TRAMONTANA, která také otevírala přehlídku STYL SHOW. Na přehlídkách je dobré to, že prodejci mají možnost vidět kolekce na modelkách a modelech a když se jim líbí, tak si k nám na stánek přijdou už pro konkrétní věci. Proto se přehlídek účastníme opakovaně.

Petr Vykoukal, vedoucí prodeje FELINA ČR a SR
Letos v Brně představujeme kolekci podzim-zima 2016 značek FELINA a CONTURELLE by FELINA, kdy zdůrazňujeme novinky pro letošní sezónu, a to i v rámci veletržní přehlídky FELINA LINGERIE FASHION SHOW. Veletrhu se zúčastníme i v srpnu, kdy chceme návštěvníkům představit kolekce pro jaro - léto 2017.

Martin Závorka, majitel společnosti UNIDAX, Czech Bags & Accesories
Na Veletrhy STYL a KABO jezdím od roku 1991. Snažíme se nabízet módnější luxusnější kabelky, kožené nebo v kombinaci textil – kůže, kdy z 80 ti procent prodáváme svoje zboží, které vyrábíme v Praze.  V současné době, kdy se utkáváme s přetlakem zboží z dovozu i z koženky a kdy soupeříme s e-shopy, které dobře prodávají levnější zboží, je důležité mít zaměstnance, kteří mají chuť pracovat, mít svoji síť prodejen a prezentovat se.

Chris Chatziantoniou, majitel, Miss Rosy Lingerie, Řecko
Naše firma patří k největším výrobcům spodního prádla v Řecku, které prodává nejen doma, ale především vyváží do zahraničí. Na veletrhu v Brně jsme poprvé, tak uvidíme, jak na nás zareagují Češi. Někteří návštěvníci veletrhu přišli za námi na stánek hned poté, co viděli naši kolekci na přehlídce. V Brně představujeme hlavně saténové prádlo, ale rádi bychom zde našli i obchodního zástupce, který by se staral o značku Miss Rosy na českém trhu.

Vlasta Mayerová, tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace:
Návštěvnost byla poměrně dobrá. Veletrh nabízí hlavně kolekce pro podzim a zimu, ale mnozí doplňují ještě i aktuální nabídku chystanou do prodejen na jaro a léto. Bohužel se kvůli letošnímu počasí nevyprodaly zimní kolekce, v maloobchodě zůstávají zásoby této obuvi, ale o to více se nakupuje obuv celoroční.

Drahomíra Gřešová, jednatelka společnosti PEGRES obuv s. r. o.:
Ve srovnání s loňským srpnem přišlo na KABO hodně návštěvníků, o víkendu bylo u nás na stánku plno a máme i spoustu objednávek. Naše nabídka je z velké části celoroční, takže náš odbyt neovlivňují výkyvy počasí, a hlavně jsme schopni dodávat do týdne od objednání, což naši zákaznici velmi vítají.

Kateřina Ščuková, brand manager, PM-STYL spol. s r. o.:
S kabelkami jsme tady poprvé, ale oblečení v Brně vystavujeme už přes deset let. Ve středoevropské premiéře jsme prezentovali londýnskou značku kabelek Pauls Boutique a myslím, že byla úspěšná. Kabelky budeme dodávat našim tradičním odběratelům do butiků s oblečením, ale na veletrhu KABO jsme hledali speciální obchody s koženou galanterií. Na to, že jsme nová značka a teprve se musíme na trhu prosadit, jsme zde našli dost nových kontaktů a velmi zajímavých. I samy obchodnice byly z našich kabelek nadšené a těší se, až je budou prodávat, protože jsou opravdu na první pohled jiné.

Václav Vaněk, jednatel společnosti V+J OBUV, s. r. o.:
Po špatné zimě jsem měl obavy, jak veletrh KABO dopadne, ale musím říci, že průběh byl zcela standardní a jsme s ním spokojeni. Premiérově jsme tu představili chorvatskou značku celokožené dětské obuvi FRODDO, o kterou byl velký zájem. Dobrým tahem určitě byla její certifikace značkou „Žirafa“. Zákazníci na tuto značku u dětské boty slyší, je to dobrá podpora prodeje a samozřejmě i známka kvality.

48. mezinárodní veletrhy módy a obuvi STYL a KABO se uskuteční v termínu od 27. do 29. srpna 2016.