Veletrhy startují sezónu


Výstaviště konečně otevírá své brány. V plánu jsou tradiční akce, ale taky řada novinek a akcí pro širokou veřejnost. Chystají se nové festivaly i veletrhy. Mezinárodní strojírenský veletrh se představí v tradičním formátu a bude velmi silně obsazen. Můžeme konstatovat, že veletržní průmysl po krizovém období znovu nabírá dech.


Start sezóny se proti předcovidovým letům posunul až do dubna. Začátek sezóny byl ovlivněn značnou nejistotou vnějšího prostředí, covidovými restrikcemi a později válečným konfliktem na Ukrajině, jež poznamenala přípravu největších veletrhů Techagro a SALIMA. Ty byly nakonec přesunuty. Naopak velmi pozitivně start sezóny ovlivnilo zrušení všech covidových opatření, což se projevilo na právě se konajících veletrzích SILVA REGINA a BIOMASA. 

Hodnocení podzimní veletržní sezóny

Podzimní sezóna byla úspěšná. Vystavovatelé i návštěvníci veletrhů byli velmi spokojeni. „Podzimní sezóna ukázala, že i přes objektivní potíže mají veletrhy důvěru firem. Podle průzkumů a zpětné vazby od většiny vystavovatelů veletrhy potvrdily své místo v jejich obchodní a marketingové strategii. Firmy dosáhly na cíle, které svou účastí sledovaly a vyhodnotily své působení na veletrhu jako přínosné a úspěšné,“ popsal podzimní veletrhy Tomáš Moravec, generální ředitel společnosti Veletrhy Brno.

 „Spokojenost s účastí na veletrzích měříme dlouhodobě, ale tak vysokou míru spokojenosti s jednotlivými veletržními parametry jsme dlouho nezaznamenali,“ vedoucí odboru merketingu a komunikace Jaroslav Bílek.    

Uskutečnily se veletrhy módy a kožedělného zboží STYL a KABO, ANIMAL TECH a Národní výstava hospodářských zvířat, Idet, Mezinárodní strojírenský veletrh, Caravaning Brno a Festival Life! Vánoční trhy byly v prosinci kvůli covidu zrušeny.

Sezónu vlastně zahájil veletrh STYL a KABO

Již v únoru se konaly tradiční veletrhy módy a kožedělného zboží, které jsou výlučně obchodního charakteru s vyloučením účasti veřejnosti. „Ohlasy vystavovatelů byly velmi pozitivní a v kombinaci s úspěchem na podzim věříme, že se veletržní byznys opět rozjede a veletrhy budou úspěšným marketingovým a obchodním nástrojem,“ vyjádřil optimismus Tomáš Moravec.

SILVA REGINA a BIOMASA

Lesnický a myslivecký veletrh SILVA REGINA a veletrh obnovitelných zdrojů energie v zemědělství a lesnictví BIOMASA jsou dalšími ve veletržním kalendáři. „Veletrhy se povedly, ale hlavně velmi pozitivně překvapily návštěvností prvního dne. V neděli našlo cestu na výstaviště devět tisíc návštěvníků,“ upřesnil Radoslav Klepáč, mluvčí společnosti Veletrhy Brno.  

Obsazeny jsou pavilony Z a F i okolní venkovní plochy. Veletrhu SILVA REGINA se představuje přes 180 firem na 15 000 metrech čtverečních. Na návštěvníky čeká především lesnická technika, sortiment související s myslivostí, včelařská výstava s přednáškami, ale i témata jako energetické využití biomasy a efektivní vytápění. Chybět nebude ani ukázka hospodářských zvířat.

Plné výstaviště je náš cíl

Veletržní kalendář v postcovidové době je jiný než před krizí. „Mnoho veletrhů nejen v České republice se koná v jiném termínu. Musíme tomu přizpůsobit také naše veletrhy. Naším cílem je naplnit výstaviště veletrhy, eventy nebo kongresy
a konferencemi,“ doplnil Tomáš Moravec. 

Jak už bylo řečeno, sezónu zahájily veletrhy STYL a KABO, dnes již druhým dnem probíhají lesnické veletrhy Silva Regina a Biomasa. Motosalon byl přesunut do příštího roku z důvodu nedostatku motorek, nahradí ho svátek motorkářů, který jsme nazvali Motovíkend. V prvním pololetí se všichni mohou těšit ještě na Mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie OPTA, pro stavebníky přineseme Stavební veletrhy Brno a Veletrh nábytku a interiérového designu MOBITEX. Následovat bude AMPER, mezinárodní veletrh elektrotechniky, energetiky, automatizace, komunikace osvětlení a zabezpečení. Těšíme se také na MINERÁLY BRNO, tradiční mezinárodní prodejní výstavu minerálů, fosilií, šperků a přírodnin.

Podzimní sezónu opět zahájí veletrhy STYL a KABO v srpnu, v září se potom chytré technologie představí na URBIS SMART CITY FAIR a Urban Mobility Days. V říjnu očekáváme vrchol sezóny v podobě Mezinárodního strojírenského veletrhu. Po něm bychom rádi uspořádali Caravaning Brno, veletrhy Go a Regiontour a festival Life! Věříme, že se vrátí také tradiční Vánoční trhy.

Novinky v kalendáři

Tradiční veletrhy a eventy tvoří pilíř veletržního programu, ale své místo získávají také novinky. „Letos se nám podařilo zařadit řadu novinek. Věříme, že si najdou své příznivce mezi vystavovateli, partnery i návštěvníky. Záleží nám také na tom, aby byl náš kalendář pestrý a oslovil široké cílové skupiny návštěvníků,“ podotkl Tomáš Moravec.

Už v dubnu se uskuteční PPM QUILT SHOW BRNO, mezinárodní textilní výstava, setkání hráčů z celého světa na GAME ACCESS CONFERENCE s nedělním koncertem Mafia Live. Podařilo se přivést do areálu výstaviště Mezinárodní železniční veletrh a konferenci RAIL BUSINESS DAYS. Chtěli bychom uspořádat třídenní festival pro fandy trucků TRUCK SHOW BRNO. Veletrh URBIS SMART CITY FAIR doplní akce FUTURE MOBILITY, která představí inteligentní technologie pro dopravu a inovace v oblasti chytré mobility.

Sezóna vyvrcholí na podzim Mezinárodním strojírenským veletrhem

MSV 2022 představí nové směry rozvoje průmyslových technologií. Společně s ním se budou konat i specializované veletrhy IMT, PLASTEX, FOND-EX, WELDING a PROFINTECH. „Vnímáme zvýšený zájem firem o prezentaci na letošním MSV. Vrací se také vystavovatelé, kteří se v loňském roce nemohli veletrhu zúčastnit kvůli pandemii. Tím se potvrzuje, že veletrhy jsou pro vystavovatele důležitou obchodní platformou,“ řekl Michalis Busios, ředitel MSV. Mezi přihlášenými firmami nechybí Arburg, Bibus, BOLE Europe Technology, Bomar, Fronius, Galika, GF Machining Solutions, ISCAR ČR, LASCAM systems, Maschinenfabrik Berthold Hermle, Tecnotrade obráběcí stroje, TEXIMP SA nebo Walter.

Potvrzen je také partner letošního ročníku, kterým se stal francouzský region Auvergne-Rhône-Alpes, rozlohou a počtem obyvatel jen o něco menší než ČR.

Hlavními tématy je digitalizace, která patří k prioritním tématům průmyslového rozvoje. I v letošním roce se nejnovější produkty a služby z oblasti digitalizace podniků uceleně představí ve speciální expozici Digitální továrna 2.0. Mezi klíčové obory Mezinárodního strojírenského veletrhu se opět zařadí také aditivní výroba. Technologie profesionálního 3D tisku dokáží významně zvýšit produktivitu výroby, navíc jsou stále dostupnější také pro malé a střední podniky. To je příležitost právě pro veletržní platformu. Dalším zvýrazněným tématem bude oblast oběhového hospodářství.

 Veletrhy Brno se dohodly se Svazem dovozců automobilů na pokračování spolupráce

Skvělou zprávu pro budoucnost je dohoda o pořádání veletrhu Motosalon v příštím roce. Ačkoliv se Motosalon v roce 2022 neuskuteční, začala společnost Veletrhy Brno s přípravami příštího ročníku podpisem klíčové dohody o spolupráci na pořádání dalších ročníků veletrhu Motosalon. Dohodu podepsali generální ředitel výstaviště Tomáš Moravec s tajemníkem Svazu dovozců automobilů Josefem Pokorným. Obě strany tímto krokem potvrdily partnerství a vůli nadále spolupracovat na organizaci této akce, která má velkou podporu jak ze strany motocyklové sekce SDA, tak i od jednotlivých importérů. „Mám velkou radost, že pokračujeme ve spolupráci, která trvá od roku 2010. Věřím, že se nám v roce 2023 se nám podaří uspořádat takový Motosalon, na jaký jsou návštěvníci zvyklí z předchozích let,“ uvedl Tomáš Moravec.

Veletrhy jsou místem pro…

Se začátkem jarní sezóny spouštějí Veletrhy Brno také novou korporátní kampaň, která má za úkol připomenout a zdůraznit význam veletrhů. „Oslovili jsme vystavovatele i návštěvníky, kteří se s námi podělili o důvody, proč jsou pro ně veletrhy důležité. Ať už je to osobní setkávání či uzavírání kontraktů,“ řekl Jaroslav Bílek. Veřejnost kampaň uvidí na korporátních sociálních sítích. „V první části kampaně se ohlédneme jak za úspěšnými akcemi z loňského podzimu, tak za veletrhy STYL a KABO, které se konaly předposlední únorový víkend,“ informoval Jaroslav Bílek.

Veletrhy jsou pro nás klíčové

 „Veletrhy a eventy jsou pro nás hlavním byznysem a klíčovým prvkem našeho podnikání. Věřím, že se veletrhům bude dařit a budeme se zde potkávat nejen tento rok, ale i v dalších letech,“ uzavřel Tomáš Moravec.