zavřít
Současně se koná

Současně se koná

Digitalizace ve službách cestovního ruchu

2. listopadu 2023  /  15:34

O aktuálních trendech v turismu a možnostech, jak pro podporu digitalizačních řešení využít evropské fondy, na veletrzích jednala odborná konference České unie cestovního ruchu a DIH Tourism 4.0.

Na brněnském výstavišti byla zahájena konference „Aktuální trendy v turismu: udržitelnost, digitalizace, vyšší odolnost podniků a destinací“. Jak v jejím úvodu řekl Jakub Juračka, předseda Výboru České unie cestovního ruchu, podnikatelé v cestovním ruchu zažívají náročné období, což ještě umocňuje trvalý nedostatek zaměstnanců. Odborná pomoc v oblasti digitalizace a získání podpory z veřejných zdrojů je proto neocenitelná a Digitální inovační hub Tourism 4.0 je jedním z mála partnerů, kteří ji v oblasti cestovního ruchu poskytují.

Jan Orava za DIH Tourism 4.0 se v úvodní prezentaci zaměřil zejména na možnosti získání dotací na projekty z oblasti digitalizace v cestovním ruchu. Podporu lze podle něj získat i na velmi malé projekty v hodnotě třeba 1000 eur, které však mohou být pro podnikatelské subjekty významným přínosem. Uvedl i dva konkrétní příklady již rozběhnutých pilotních projektů. Digitální karta Regionu Hostýnsko je řešení, které bude testované tuto zimu. Umožní návštěvníkům získat různé výhody, slevy na skipas a podobně, stejně jako návštěvnická karta, ale v čistě digitální podobě. Destinace Malá Haná je projekt obsahového marketingu realizovaný v regionu kolem Jevíčka, který spadá do tří různých krajů. Vzniká zde pracovní skupina a tvoří se web na globální marketingové platformě outdooractive.com. Tato technologie se sdílenou databází usnadňuje spolupráci zapojených subjektů, jejichž obsahy se automaticky přenášejí a mohou být zobrazeny na různých kanálech.

Digitální inovační hub Tourism 4.0 byl založen před covidem. Chtěli jsme přijít s novým řešením, protože máme mnoho partnerů v zahraničí a vidíme, co všechno tam funguje, ale u nás ne. Naším cílem je přenášet k nám zahraniční příklady dobré praxe,“ vysvětlil Jan Orava poslání DIH Tourism 4.0. Další program konference se věnoval tématům jako efektivní využití dat v cestovním ruchu nebo projekty agentury CzechTourism v oblasti digitalizace. Konferenci uspořádala Česká unie cestovního ruchu, největší nezávislé sdružení cestovního ruchu v České republice, které reprezentuje zájmy 7 500 členů a zastupuje 180 000 pracovních míst.