Aero Vodochody se transformovalo na AERO Vodochody AEROSPACE a.s.

 

Aero Vodochody a.s. od 1.května letošního roku se přejmenovalo na AERO Vodochody  AEROSPACE  a.s., a to na základě transformace. Veškeré závazky původního Aera převzala nová firma. Na veletrhu společnost prezentuje produkci letounů L-159 a L-39, ale též L-59.

„Jde o letouny, které jsou u mnoha zákazníků v provozu. Zajišťujeme na ně servis, generální opravy apod. V expozici nás navštívilo několik zahraničních delegací, máme určité signály, že by se mohlo prodat letouny L-159 do jiných destinací, ne tedy pouze naší armádě. U letounů L-139 se nové letouny nevyrábí, ale zajišťujeme jejich generální opravy a máme podepsány kontrakty se zahraničí právě na jejich generálky,“ řekl Zdeněk Zachař, obchodní manažer společnosti. Podle něho má v současnosti naše armáda 70 strojů, přičemž v provozu je jich 24 a  36 je uloženo v Aeru ve speciálních fóliích, aby bylo zajištěno, že letadla nebudou degradovat. „Ty se snažíme společně s armádou prodat. Veletrh IDET je pro nás prestižní společenskou událostí. Myslím, že naši zákazníci vhodně reagují, že se právě veletrhu účastníme. Kdybychom v Brně nebyli, tak by si mohli myslet, že přestáváme existovat. Je to pro nás otázka prestiže,“ doplnil.

AERO Vodochody AEROSPACE a.s. je největším výrobcem letecké techniky v České republice. Zaměřuje se především na spolupráci s předními leteckými výrobci v rámci mezinárodních kooperačních projektů – např. Sikorsky Aircraft Corporation (vrtulník S-76C), Alenia Aeronautica (střední část křídla C-27J Spartan), Sonaca (vývoj části křídla pro nový letoun Bombardier CSeries), Latecoere (podsestavy Embraer 170/190), Saab (závěsníky JAS-39 Gripen), Spirit Aerosystems (díly a podsestavy B767), EADS (podsestavy A320/340) atd. V rámci svého vojenského programu je Aero historicky největším výrobcem proudových cvičných letadel na světě a partnerem několika armád, zejména Armády České republiky.

„Spolupracujeme s předními leteckými výrobci na světových kooperačních projektech. Aero se podílí na celém životním cyklu civilních i vojenských projektů, od vývoje, přes zavádění výroby a technologií, po certifikaci produktu. Kombinuje rozsáhlé zkušenosti z letecké výroby od roku 1919 s každodenní praxí v rámci běžící sériové výroby, která využívá pokročilých technologií a zkušebních metod. Aero se podílí na vývoji a výrobě leteckých celků s vysokým stupněm finalizace produktu, včetně integrace a zkoušek systémů, kontroly jakosti, řízení dodavatelského řetězce a komplexní podpory zákazníka od fáze zavádění výroby, přes implementaci požadavků zákazníka během výrobní fáze po pozáruční podporu,“ konstatoval Zachař.

Divize MRO & Defence poskytuje garantovanou tradici, jakost a spolehlivost, která staví na 90 letech zkušeností z finální výroby (OEM) a podnikání v oblasti služeb. Tato letecká firma má certifikaci EASA / Part-23/25 a poskytuje kompletní portfolio služeb pro civilní a vojenské programy zahrnující vývoj, výrobu a prodej letadel a dále RMU, MRO a logistickou podporu. Důležitou součástí činností je široký sortiment služeb FBO.

Společnost se podílí na výrobě vojenského transportního letounu C-27J Spartan. Toto letadlo je vojenský taktický transportní letoun střední kategorie, vyznačující se velkou provozní flexibilitou a nízkými provozními náklady. Je určeno pro přepravu nákladu, zásobování jednotek, dopravu výsadkářů, převozy raněných a pro plnění speciálních úkolů, např. námořní a elektronické sledování, nasazení ve vyhledávací a záchranné službě, protipožární službě, atd.  V uspořádání pro vojenskou dopravu pojme až 62 vojáků nebo 42 výsadkářů, v dopravní verzi náklad až do hmotnosti 11 500 kg. Jedná se například o dva obrněné transportéry nebo tři houfnice či vrtulník střední velikosti i o různý náklad uložený na standardních paletách. Letoun C-27J používají armády Itálie, Řecka, Rumunska, Bulharska, Litvy, Maroka a USA. AERO  má 1 350 zaměstnanců, mezi které patří přibližně 100 vlastních inženýrů a konstruktérů s vysokou úrovní odbornosti v divizi MRO & Defence.

Datum: 24.5.2013 20:30:00