MSV
8.-12.11. 2021

Mezinárodní strojírenský veletrh

Digitální továrna 2.0: Bossard – komplexní řízení a evidence zásob ve výrobě a skladech v reálném čase

 

Součástí letošního projektu Digitální továrna 2.0 se stane expozice společnosti Bossard. Ta se od svého začátku v roce 1831 zabývá dodávkami spojovacích materiálů, jejich vývojem a logistikou. Od šroubů, vrutů, podložek až po speciální prvky vyvinuté dle potřeb zákazníka. Díky tomu se švýcarská společnost Bossard stala výrazným celosvětovým poskytovatelem ve výše uvedených oblastech.

V posledních několika letech přichází s celou řadou „smart“ řešení, která zapadají do konceptu Průmysl 4.0. Jde o unikátní logistické systémy a technologie k zefektivnění komplexních logistických procesů, jak pro výrobu, tak i sklady.

Na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně společnost Bossard seznámí potencionální zákazníky primárně se dvěma systémy, které spadají do oblasti inteligentní logistiky – SmartBin Cloud a SmartLabel Cloud.

SmartBin Cloud je plně automatizovaný váhový systém, který fyzicky eviduje stav zásob na dané pozici a poskytuje tak plnou kontrolu zásobovacího cyklu v rámci interní či externí logistiky. „SmartBin Cloud je vybaven třemi elektronickými senzory, váhovým senzorem, polohovacím senzorem a nově i pohybovým senzorem. Pohybový senzor detekuje odběr či doplnění komponentů z / do boxu. Informace o stavu zásob jsou pro uvedené pracoviště k dispozici v reálném čase.

„Systém dále umí zaslat objednávku k doplnění zásob v případě poklesu hladiny pod předem stanovenou hodnotu v boxu. To vše za podpory elektronického displeje s aktuálním stavem objednávky a termínu dodání. Veškerá data jsou k dispozici a v bezpečí díky průmyslovému cloudovému připojení a komunikace IIoT,“ popisuje specialista prodeje logistických systémů Mgr. Tomáš Kašpárek z české pobočky Bossard.

„Rychlé a přesné provedení inventury, univerzální využití logistických systémů i pro položky mimo provenienci  Bossard CZ, přesné vychystání položek pro výrobní linky pomocí LED signalizace a funkcionality Pick-To-Light, konsolidace objednávek do jedné dodávky i od jiných dodavatelů na příjem či přímo do výrobních linek, evidence expirace pro laky, barvy, tmely apod., ERP integrace, podpora při plánování forecastů pomocí našeho programu ARIMS atd.,“ popisuje další efektivní řešení Tomáš Kašpárek.

Inovovaný systém Smartlabel Cloud spadá do kategorie logistických technologií typu all-in-one. Jde o poloautomatický objednávací systém s vlastním elektronickým displejem velikosti 2.6“, LED signalizací a technologií Pick-To-Light.

Díky praktickému způsobu uchycení je displej snadno čitelný za všech běžných pracovních podmínek. Dlouhá životnost baterie (až 5 let) zajišťuje minimální údržbu a maximální spolehlivost. A jak to celé funguje?

„Přímo v místě spotřeby nebo ve skladu potřebuje obsluha doplnit položky do boxu. Na Smartlabel Cloudu stiskne objednávací tlačítko a v reálném čase vidí celý průběh objednávky položky včetně termínu dodání. Jakmile je položka dodána do boxu, stiskne obsluha potvrzovací tlačítko a máme kompletně dodávku splněnu,“ poznamenal Tomáš Kašpárek.

„Univerzální způsob využití i pro položky mimo Bossard, optická kontrola stavu zásob bez omezení max. objemu či váhy objednávané položky, výrazná úspora prostoru v místě výroby či na skladě (až 50% oproti tradičním nebo 2 kanbanovým systémům), komplexní informace o položce na dané lokaci, výrazná úspora času pro další pracovní činnosti“, zmiňuje výčet dalších funkcionalit pan Kašpárek.

Díky nejnovější IIoT komunikaci a bezpečnému cloudovému zabezpečení jsou veškeré podrobné informace o položce, rovněž i stav objednávky a termín dodání k dispozici kdekoliv ve Vaší společnosti.

Společnost Bossard CZ naleznete v pavilonu F, stánek číslo 105.