Optika Čivice se vrací na veletrh OPTA

9. března 2024  /  18:14

Česká firma, která vznikla v roce 2002, je jedním z hlavních dodavatelů brýlových čoček. Jejich prodeje jsou velmi stabilní a podle spolumajitele Petra Vrubela je tendence spíše vzrůstající. Důvodem je jednak to, že se v poslední době podporují české výrobky a také to, že si lidé uvědomili, jak je pro ně zrak důležitý a v dnešní době technologického pokroku téměř nezbytný. Zároveň si zrak chrání více a nakupují kvalitnější brýle, a tím i brýlové čočky. Na stánku Optika Čivice je stále plno, přesto si pan Petr Vrubel našel chvíli na rozhovor.

Jak jste se dostal k brýlovým čočkám?

Jsem odjakživa oční optik a optometrista, tak bych riskoval, kdybych se pustil do nějaké jiné branže. Tento obor jsem studoval, důvodem však nebyla rodinná tradice, ale to, že mi přišla oční optika tak trochu jako zapomenutý obor a dalo by se v něm prosadit.

Jak se změnil trh za ty roky?

Mění se velmi rychle, zvlášť v poslední době. Ta nejmarkantnější změna je ta, že nosit brýle neznamená už tolik jako dřív, že má člověk nějakou zdravotní pomůcku, která zdůrazňuje jeho handicap, ale že brýle jsou módní záležitostí. A i tady na Optě je vidět, že image je pro nositele brýlí hodně důležitá.

Jak vzniklo vaše logo OČI?

Jsme z Čivic, což je část Pardubic, a protože naše firma vznikla z Optiky, tehdy státního podniku, a lidé byli na Čivice zvyklí, rozhodli jsme se pojmenovat jednoduše Optika Čivice. Bylo období, kdy jsme tápali, zda to bylo dobře, protože se kolem vyrojily firmy s honosnými jmény, a to naše bylo trochu obyčejné. Ale nápad s logem OČI a také to, že je jasné, že jsme z České republiky, nás ujistily v tom, že to bylo správné rozhodnutí.

Jak často jste na veletrhu OPTA?

Dřív jsme byli na každém, po covidu byla pauza a pak jsme na nějakou dobu naši účast vynechali. Ale rozhodli jsme se Optu podpořit a vlastně celý tento segment, je to pro všechny hodně důležité. Tak jsme tady a jsme za to rádi, navíc je dnes vidět, že Opta je opět taková, jaká bývala, uličky jsou plné návštěvníků. Takže věřím tomu, že budoucnost bude pozitivní.

Je pro vás důležité osobní setkání?

Ano, vlastně jsme celý náš stánek pojali jako místo setkávání se zákazníky, více méně jsme taková kavárna. Máme pořád plno a jsme za to moc rádi. Vystavovat totiž brýlové čočky je hodně nezajímavé.

Co pro vás znamená dobře vidět? 

Říká se, že téměř 90 % věcí vnímá člověk očima. V dnešní přetechnizované době je velmi důležité vidět. Dříve to bylo tak, že nějak vidět do dálky stačilo tak na 80 %, na čtení se brýle skoro vůbec nepoužívali, protože moc nečetli a na televizní program nebo jídelníček si vzali lupu, ale v dnešní době je nemyslitelné nevidět dobře. A to nejen do dálky a na blízko, ale i na střední vzdálenost, což jsou počítače, auta a jejich navigace, nakupování a mnoho dalšího. A my jsme rádi, že děláme kvalitní čočky, které jsou vhodné na všechny typy očních vad.