Propagace na sociálních sítích – snadná a bezplatná cesta k novým zákazníkům

Prezentace značky či prodejny je v době internetu dostupná každému, přesto ji překvapivě mnoho podnikatelů vůbec nevyužívá. Chcete s ní začít a nevíte jak? O podpoře prodeje interaktivní formou na veletrzích módy přednáší stylistka a marketingová poradkyně Jarmila Krahulcová.

 

Prezentace značky či prodejny je v době internetu dostupná každému, přesto ji překvapivě mnoho podnikatelů vůbec nevyužívá. Chcete s ní začít a nevíte jak? O podpoře prodeje interaktivní formou na veletrzích módy přednáší stylistka a marketingová poradkyně Jarmila Krahulcová.


Veřejné sdílení informací nikdy nebylo snadnější než dnes, proto je škoda této situace nevyužít ve prospěch svého podnikání. Jarmila Krahulcová ve své přednášce shrnula jednoduchá doporučení, jak následovat velké módní řetězce, zviditelnit se s pomocí internetu a získat nové zákazníky. Podnikatelé by se měli zaměřit na nejrozšířenější společenské aplikace Facebook a Instagram, jejichž prostřednictvím lze s minimálními náklady oslovit nejvíce potenciálních klientů.

Na Facebooku stačí vytvořit profil, nezapomenout na stručné a srozumitelné základní informace o činnosti, otevírací době a kontaktech a především nevynechat kvalitní fotografie. „Základem práce se sociálními sítěmi je pravidelnost, která ukazuje neustálou angažovanost pro vaši firmu a vytváří pozitivní pohled návštěvníka stránky,“ vysvětluje poradkyně. Každý den by na facebookovém profilu měla přibýt nějaká informace a nejlépe i fotka, tématem může být nové zboží, prodejní akce, trendy, materiály. Na Instagramu pak jde hlavně o fotky, případně videa, a dobře vybrané hashtagy, například #fashion nebo #style. Hashtag by se měl volit co nejrozšířenější, což podpoří vyšší sledovanost. „Výhodou je propojení Instagramu s Facebookem, takže se příspěvek využije na obou sítích. A na obou je to velmi jednoduché, rychlé a zdarma,“ zdůrazňuje Jarmila Krahulcová. U funkčních facebookových profilů je možné zadat i placenou propagaci zaměřenou na konkrétně definovanou skupinu, třeba dané město a okolí a ženy středního věku se zájmem o módu. Osvědčené je propojení prezentace na sociálních sítích s nákupními akcemi, ať už jde vystavení nové kolekce, zahájení výprodeje nebo nákupní den s bonusem.

Využívání moderních komunikačních kanálů přináší ještě jedno velké plus: ukazuje firmu či značku jako mladou a trendy. Proto je s podivem, jak málo firem v módním businessu se mu věnuje. „Ty malé si většinou myslí, že je to pro ně příliš náročné, nebo že bude nutné najmout si někoho, kdo stojí velké peníze. Nevědí, že propagace na internetu se dá dělat i základní formou,“ říká Jarmila Krahulcová.  Starší obchodníci podle jejích zkušeností mají ze sociálních sítí strach a brzdí je pocit, že je Facebook a Instagram jenom pro mladé a nedokáží je využít. U mladých zase bývá problém, že se na začátku nadchnou, velmi aktivně se věnují tvorbě profilu, ale pak už se nestarají o reakce klientů. „Se zákazníky je potřeba pracovat dlouhodobě a poctivě reagovat na všechny zprávy, aby měli pocit, že o ně firma opravdu stojí,“ tvrdí specialistka na marketingovou komunikaci. „Znám lidi, kteří se na propagaci vykašlali, protože nestíhali. Přitom jde napsat i sdělení typu omlouvám se, že nestíhám odpovídat na otázky, věnujeme se naplno nové kolekci. Cokoliv je lepší než nic,“ dodává.  Nereagovat na dotazy zákazníků je podle Krahulcové stejné jako neodpovědět na email, celá dosavadní práce se tak zničí a může začít úplně od začátku. „Klíčová je pravidelnost. Webové stránky tohle nepotřebují, ale na Facebook a Instagram by se mělo nakouknout minimálně dvakrát denně a reagovat,“ uzavřela Jarmila Krahulcová. Její přednášku můžete v pavilonu P vyslechnout ještě v neděli 19. srpna od 14.30 hodin.