Firmy uzavřely množství objednávek na módní kolekce

Obchodní dny STYL a KABO proběhly na brněnském výstavišti od 22. do 24. srpna 2020. STYL a KABO zůstávají nejdůležitější B2B kontraktační událostí v módní branži, a to i přes veškerá současná omezení. Nově se s obchodními dny konal také projekt Fashion2days, který byl určen i laické veřejnosti a na němž bylo možné seznámit se s kolekcemi českých návrhářů a firem. Na výstavišti se představily kolekce téměř 400 módních značek od 120 vystavovatelů z 6 zemí.


Obchodní dny STYL a KABO proběhly na brněnském výstavišti od 22. do 24. srpna 2020. STYL a KABO zůstávají nejdůležitější B2B kontraktační událostí v módní branži a to i přes veškerá současná omezení. Nově se s obchodními dny konal také projekt Fashion2days, který byl určen i laické veřejnosti a na němž bylo možné seznámit se s kolekcemi českých návrhářů a firem. Na výstavišti se představily kolekce téměř 400 módních značek od 120 vystavovatelů z 6 zemí.

Přestože se Obchodní dny STYL a KABO konaly ve stínu bezpečnostních opatření a obecné obavy z potenciální nákazy, ukázaly nutnost existence obchodní platformy pro firmy a nákupčí. Vystavovatelé i návštěvníci uvítali možnost potkat se osobně jak se svými obchodními partnery, tak s kolegy z oboru. V současné době se akce tohoto typu téměř nikde nekonají, takže to byla pro všechny vítaná příležitost, jak si navzájem sdělit zkušenosti s překonáním krizového období a nabídnout své starší i nové kolekce obchodním partnerům. Atmosféra i průběh obchodních dnů svědčily o tom, že business v módní branži se postupně vrací k původním hodnotám.  

STYL a KABO ukázaly modely pro následující sezóny

Expozice vystavovatelů Obchodních dnů STYL a KABO i jejich módní přehlídky předvedly modely pro následující sezóny. Pro firmy zůstávají STYL a KABO nejdůležitější kontraktační B2B událostí, a to i přes situaci, která zabránila některým dovozcům včas představit novou kolekci. „Hodně tradičních vystavovatelů prodává zahraniční zboží, například, italské, portugalské nebo španělské. V těchto státech je teď situace složitější a nové kolekce budou k dispozici až koncem září. V důsledku pandemie chybějí i materiály a polotovary. Jednoduše je vše zpožděné a mnozí by neměli co vystavovat. To je hlavní důvod, proč zde některé firmy nejsou,“ vysvětluje situaci Vlasta Mayerová, tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace. Obchodní dny ukázaly, že i do oděvní branže vstupují trendy projevující se i v jiných oborech, například digitalizace, výroba šetrnější k životnímu prostředí, produkce výrobků v místě jejich spotřeby a cirkulární ekonomika.

Projekt Fashion2days zvýraznil módní tvůrce a přiblížil veřejnosti nové trendy

Premiérovým obohacením Obchodních dnů STYL a KABO byl projekt Fashion2days. Jeho cílem bylo představit módní tvorbu českých návrhářů a firem. Přehlídky Fashion2days byly otevřené i široké veřejnosti a samozřejmě také návštěvníkům i vystavovatelům STYL a KABO. Projekt probíhal v sobotu a v neděli a představili se na něm návrháři Iveta Řádková, Luděk Kellner, AlešBáry, Luděk Hanák, Pavel Jevula a Petr Kalouda, dále firmy Fashion M&M, MODĚVA oděvní družstvo Konice, Ateliér Donát, Level-Pro, Werso – Jiřina Matoušová a studenti oboru Modelářství a návrhářství oděvů ze Střední školy designu a módy Prostějov pod vedením Yvony Leitner.

Spolupráce s BVV je pro nás velmi přínosná, říká Jan Wiesner

Výrobní družstva jsou dlouhodobým účastníkem Obchodních dnů STYL a KABO i dalších veletrhů. Podle Jan Wiesnera, čestného předsedy Svazu českých a moravských výrobních družstev je přínos veletrhů pro výrobní družstevnictví jednoznačně vidět: „Veletrhy každopádně výrobním družstvům významně napomohly, protože jsme se jich účastnili ve všech oborech, kde je Svaz aktivní.  Spolupráce s BVV je na vysoké úrovni a pro nás velmi přínosná. Odborné veletrhy podporují obchod a samozřejmě prezentaci družstevnictví jako takového.“

Obchodní dny ukázaly potenciál brněnského výstaviště pro B2B akce i v současných podmínkách

STYL a KABO proběhly za dodržení všech hygienických opatření, která jsou v současné době v souvislosti s koronavirovou pandemií vyžadována. Vystavovatelé, návštěvníci i partneři potvrdili, že v halách se cítí bezpečně a že při vzdušném rozmístění expozic uvnitř pavilonu je možné dodržovat požadované odstupy. Na mnoha místech byla k dispozici desinfekce a většinu úkonů spojených se vstupem a pohybem na výstavišti bylo možné provádět bezkontaktně.

Obchodní dny STYL a KABO byly z pohledu vystavovatelů velmi úspěšné

Podle ohlasů značné části vystavovatelů byly obchodní dny velmi úspěšné. I přes nižší očekávanou návštěvnost vystavovatelé získali množství objednávek i kontaktů, což bylo dáno hlavně tím, že díky koronavirovým opatřením přišli návštěvníci, kteří přišli objednávat a ubyli ti návštěvníci, kteří chodili sledovat vývoj oboru. Za organizátory můžeme konstatovat, že se obchodní dny povedly. Zveme Vás na další ročník v tradičním únorovém termínu. 

Další Obchodní dny STYL a KABO se uskuteční

20. až 22. února 2021.