STYL
19.-21.2. 2022

58. B2B veletrh módy STYL

Veletrhy STYL a KABO zdůraznily trend udržitelnosti


Veletrhy STYL a KABO se uskutečnily na brněnském výstavišti od 19. do 21. února 2022. Odborníci a obchodníci z textilní a obuvnické branže potvrdili, že jsou pro ně veletrhy důležitým obchodním nástrojem. Ocenili zejména příležitost setkat se s partnery a zákazníky. Na výstavišti se představily kolekce více než 226 značek.

Veletrhy Styl a Kabo zahájily veletržní sezónu 2022 na brněnském výstavišti a potvrdily svůj význam pro vystavovatele i návštěvníky. V době, kdy mnoho oborů čelí nedostatku inovativních exponátů, je potěšitelné, že textilní i obuvnický průmysl mají stále co představit. Průběh veletrhů také potvrdil potřebu osobního kontaktu v dodavatelsko – odběratelských vztazích, což potvrzuje dlouhodobě množství vystavovatelů. Možnost zažít novinky všemi smysly je nenahraditelná a věřím, že srpnový ročník obou unikátních veletrhů umožní návštěvníkům takový zážitek již v době ryze postcovidové," uzavírá třídenní veletrhy módy, obuvi a koženého zboží generální ředitel Veletrhů Brno Tomáš Moravec.

Módní veletrhy STYL a KABO se za svou existenci staly nenahraditelným B2B marketingovým nástrojem pro tuzemskou i zahraniční módu. „Oslovovat nejen koncové spotřebitele, ale i obchodní partnery bylo vždy jedním z hlavních principů veletrhů. V módním průmyslu je osobní B2B platforma velmi důležitá a nezastupitelná,“ dodává k aktuálnímu ročníku ředitelka módních veletrhů Gabriela Císařová.

V pavilonu P čekaly odborné návštěvníky nejnovější kolekce oděvů, módních doplňků, obuvi i kožené galanterie reprezentované přes 100 vystavovatelů z 10 států. Do Brna přijeli nejen výrobci a prodejci z České republiky, ale také ze Slovenska, Polska, Německa, Rakouska, Turecka, Maďarska, Řecka, Rumunska a Portugalska.

Certifikaci Žirafa obdržely tři firmy

Česká obuvnická asociace, která je garantem projektu, který nese název „Žirafa – zdravotně nezávadná obuv – bota pro Vaše dítě“, předala na únorovém veletrhu KABO tuto certifikaci třem firmám: HP Čechtín s.r.o., Konsorcium T+M s.r.o. a RAK spol. s r.o.

Cena Nadace Jana Pivečky

Na únorovém veletrhu KABO vyhlášen další ročník soutěže Cena Nadace Jana Pivečky, kterou realizuje od roku 2007 Nadace Jana Pivečky ve spolupráci s Českou obuvnickou a kožedělnou asociací a společností Veletrhy Brno. Účastní se jí mladí návrháři obuvi a doplňků z kůže. Vítězové soutěže vyhlášené v únoru 2022 budou ocenění v srpnu 2022 v rámci doprovodného programu veletrhu KABO v Brně.

Udržitelnost i přírodní materiály

Stejně jako v předchozích letech představili někteří vystavovatelé kolekce vytvořené z recyklovaných a k životnímu prostředí šetrných materiálů. Produkce těchto výrobků respektuje zásady cirkulární ekonomiky. Na veletrhu se také projevila rostoucí obliba barefootové obuvi. Přírodní materiály reprezentovala na veletrhu například společnost H & D: „To, co je silným trendem ve lněné konfekci, převádíme do silnějších těžších materiálů zimní konfekce dámských šatů. Šaty jsou nadčasové, sluší mnoha postavám a je důležité chytnout ten správný střih,“ doplňuje obchodní ředitelka společnosti H & D Monika Havlová. S produkty vyrobenými s filozofií zero waste přijela na veletrh značka Blue Shadow, výrobky z přírodních materiálů představila i firma Lamido. A kdo by si přál naprostý unikát, a ještě chtěl podpořit trend cirkulární ekonomiky, může si objednat výrobu z vlastního dodaného materiálu, například džínoviny u firmy Personality. „Z vašich oblíbených džín se tak může stát třeba slušivá čepice s kšiltem, zvaná pekařka“, popisují manželé Duvnjak, kteří stojí za rodinnou firmou Personality.

STYL a KABO se vrátily do půlroční periody

Únorové veletrhy STYL a KABO se konaly s půlročním odstupem od loňského srpnového ročníku. Vystavovatelé návrat do pravidelného cyklu hodnotí kladně, veletrhy v jejich marketingovém mixu hrají nezastupitelnou úlohu. „Jsem velmi ráda, že se STYL a KABO opět konají. Naše zákaznice nám totiž v covidové pauze dávaly vědět, že by nás opět rády viděly, aniž by musely jezdit přes půl republiky do severních Čech,“ potvrzuje důležitost brněnských veletrhů módy Jiřina Matoušová z firmy WERSO.


Řekli o veletrzích

Vlasta Mayerová, ČOKA

Oceňuji, že jsou nyní v únoru na veletrhu opravdu pěkné designové stánky, kvalitní vystavovatelé a kvalitní nabídka. Je důležité, že stále existuje místo, kde se ještě nyní potká velké množství firem z oboru. Vymizeli takoví ti, když to řeknu škaredě – trhovci. Co se týče návštěvnosti, víkend bývá dobrý, ale pondělí je tradičně problém.


Ondřej Fotr, Fotr fashion

Na veletrzích STYL a KABO jsme po patnácté. Přijeli jsme sem poprvé po dvou letech, dříve jsme vystavovali pravidelně. Nevěděli jsme, co od účasti očekávat, protože spousta lidí je finančně vyčerpaná. Jsme ale příjemně překvapení z návštěvnosti. Vrátili se nám zákazníci a polovinu objednávek máme od zákazníků nových, se kterými je perspektiva dlouhodobé spolupráce. Původně jsme chtěli jezdit jen jednou za rok, ale po zhodnocení účasti přijedeme i letos v srpnu.


Jiřina Matoušová, WERSO

Jsme český výrobce luxusního spodního prádla z francouzských materiálů a na veletrh jezdíme pravidelně. Jsem velmi ráda, že se STYL a KABO opět konají. Naše zákaznice nám totiž v covidové pauze dávaly vědět, že by nás opět rády viděly, aniž by musely jezdit přes půl republiky do severních Čech.


Pavel Trněný, Casa Moda

Společnost Casa Moda je na českém trhu patnáct let a stejně dlouho jezdíme i do Brna. Veletrh STYL jsme zatím nikdy nevynechali. Účast se nám vyplatila loni v létě, ze kterého jsem měl kvůli opatřením strach. Nakonec pro nás však byla účast úspěšná.


Markéta Čaníková, Marco Tozzi

Kabo je pro nás stále důležitá platforma, nicméně mi vadí, že některé větší značky jsou na hotelích a parazitují na tom, že se zrovna konají ve stejný termín tyto veletrhy. Byla bych ráda, kdyby zde bylo ještě více obuvnických značek. Ale co je pro nás velmi důležité je vzájemné setkávání. Lidé z branže se potkávají sdělují si dojmy, jak se komu vede, co se prodává. A tady ta možnost je, což je i jeden z důvodů, proč na Kabo jezdíme pravidelně.


Marcela Zábojníková, Caprice

Byla bych ráda, kdyby se veletrh Styl a Kabo vrátil i k modelu přehlídek. Naši nákupčí se sice na nás těší, ale jsou vždy rádi, když si obchodní cestu trochu i zpestří. Lidi to nabudí a hned je lepší atmosféra. S Kabem jsme spokojeni. Účast pro nás byla dobrá a určitě budeme na veletrhu i nadále.


Zuzana Solanesová, Otter-Distribution

Na veletrh Kabo jezdíme pravidelně a je pro nás důležitá i péče, jak z hlediska obchodního, tak marketingového. Myslíme si, že posílení mediální podpory může v Brně hodně vystavovatelů udržet.